Több mint 110 éves a világ egyik legrégibb felvonója
Több mint 110 éves a világ egyik legrégibb felvonója
1/10A brazil kikötők nemzetközi kereskedelem előtti megnyitásának százéves évfordulója alkalmából 1908-ban rendezett Nemzeti Kiállítás ösztönözte Augusto Ramos mérnököt, hogy megtervezze a Rio de Janeiró-i drótkötélpályát Forrás: Shutterstock/Donatas Dabravolskas
A brazil kikötők nemzetközi kereskedelem előtti megnyitásának százéves évfordulója alkalmából 1908-ban rendezett Nemzeti Kiállítás ösztönözte Augusto Ramos mérnököt, hogy megtervezze a Rio de Janeiró-i drótkötélpályátForrás: Shutterstock/Donatas Dabravolskas
1/10Ramosnak a riói előkelő társaság ismert tagjaihoz kellett fordulnia. Ezek közé tartozott Eduardo Guinles és Raymundo Ottoni de Castro Maya, akik a város különböző fejlesztési érdekeltségekkel rendelkező befolyásos személyiségei voltak Forrás: Shutterstock/Maarten Zeehandelaar
Ramosnak a riói előkelő társaság ismert tagjaihoz kellett fordulnia. Ezek közé tartozott Eduardo Guinles és Raymundo Ottoni de Castro Maya, akik a város különböző fejlesztési érdekeltségekkel rendelkező befolyásos személyiségei voltakForrás: Shutterstock/Maarten Zeehandelaar
1/10A drótkötélpálya megépítésekor a világon mindössze két másik létezett: a spanyolországi Ulia-hegyen lévő, 1907-ben épült 280 méter hosszú ülőlift, valamint a svájci Wetterhorn felvonó, amely 1908-ban épült 560 méter hosszan Forrás: Shutterstock/Bruno Martins Imagens
A drótkötélpálya megépítésekor a világon mindössze két másik létezett: a spanyolországi Ulia-hegyen lévő, 1907-ben épült 280 méter hosszú ülőlift, valamint a svájci Wetterhorn felvonó, amely 1908-ban épült 560 méter hosszanForrás: Shutterstock/Bruno Martins Imagens
1/10Az első kabinok fából készültek, és 60 évig használták őket Forrás: Shutterstock/Stefan Lambauer
Az első kabinok fából készültek, és 60 évig használták őketForrás: Shutterstock/Stefan Lambauer
1/101951-ben baleset történt, amelyben a két kábel közül az egyik elszakadt, 22 ember lógott a levegőben Forrás: Shutterstock/John Copland
1951-ben baleset történt, amelyben a két kábel közül az egyik elszakadt, 22 ember lógott a levegőbenForrás: Shutterstock/John Copland
1/10Az egyik szerelő, Augusto Goncales kimászott, lecsúszott az Urca állomásig, és segített egy vészkocsit építeni, hogy visszamehessen és kimentse a bajba jutott utasokat Forrás: Shutterstock/Naeblys
Az egyik szerelő, Augusto Goncales kimászott, lecsúszott az Urca állomásig, és segített egy vészkocsit építeni, hogy visszamehessen és kimentse a bajba jutott utasokatForrás: Shutterstock/Naeblys
1/10Augusto Goncales sikerrel járt, a 10 órás mentés alatt mindenkit biztonságban le tudtak hozni Forrás: Shutterstock/Stefan Lambauer
Augusto Goncales sikerrel járt, a 10 órás mentés alatt mindenkit biztonságban le tudtak hozniForrás: Shutterstock/Stefan Lambauer
1/101979-ben a Las Vegas-i Steven McPeak a drótkötélpálya legmagasabb szakaszán sétált végig, mutatványával bekerült a Guinness Rekordok Könyvébe Forrás: Shutterstock/Donatas Dabravolskas
1979-ben a Las Vegas-i Steven McPeak a drótkötélpálya legmagasabb szakaszán sétált végig, mutatványával bekerült a Guinness Rekordok KönyvébeForrás: Shutterstock/Donatas Dabravolskas
1/101983. január 18-án az útvonalat kibővítették a Sugarloaf-hegyre Forrás: Shutterstock/Donatas Dabravolskas
1983. január 18-án az útvonalat kibővítették a Sugarloaf-hegyreForrás: Shutterstock/Donatas Dabravolskas
1/10A vonal első szakasza 600 méter hosszú, a második 850 méteres Forrás: Shutterstock/Celso Diniz
A vonal első szakasza 600 méter hosszú, a második 850 méteresForrás: Shutterstock/Celso Diniz