A vállalkozás életében az üzleti terv készítése egy lehetséges tervezési módszer, amely keretet ad a vállalkozás megfelelő, rövid és hosszabb távú stratégiájának kialakításához. Az üzleti terv céljai szerint készülhet: egy-egy ötlet megvalósíthatóságának vizsgálatára, tulajdonostársak vagy lehetséges tulajdonostársak (befektetők) meggyőzésére, hitelezők meggyőzésére, ha külső pénzforráshoz kívánunk jutni, vagy a partnerek tájékoztatására. Üzleti tervet a cég alapítása előtt, az operatív működése során, valamint a banki hitelkérelem esetén szükséges készíteni.
A helyzetelemzésnek egyik legismertebb és legelterjedtebb módszere a SWOT-analízis. A SWOT-analízis során az erősségek és a gyengeségek a szervezet, a lehetőségek és fenyegetések a környezet pozitív, illetve kevésbé pozitív jellemzői. A módszer egyik értéke, hogy alkalmazóinak figyelmét nemcsak a szervezet, hanem annak környezetének elemzésére is ráirányítja. Egy szervezet sikerét ugyanis alapvetően meghatározza, hogy mennyiben képes megfelelni a kívánalmainak. Kiváncsi a részletekre? Kattintson ide!
A teljes vállalkozói cikksorozatot és kapcsolódó videókat ezen az oldalon tekinthetik meg.