5 valódi ok a leltározás újragondolására

momentin
Vágólapra másolva!
Megtudhatod, hogy hogyan lehet befektetés nélkül technológiai színvonalat emelni, hogy még ha évente csak egyszer is leltározol akkor se csak egy „púp” legyen minden dolgozó hátán, hanem egy feladat, amit élvezettel is lehet csináltatni.
Vágólapra másolva!

A leltározás több száz éves múltra tekint vissza, tehát nem egy új dologról van szó, de az a fejlődés, ami az elmúlt években végbement ezen a szakterületen az egészen elképesztő, mert igen a leltározás mára egy szakterületté, illetve egy egész iparággá fejlődött. Elindultunk a „készletes füzet és toll” alapú leltározástól, és manapság már a valósidejű RFID technológiával működő leltározásnál tartunk, de ne szaladjunk ennyire előre.

De mi is az a leltár:

„Olyan részletes kimutatás, amely a vállalat eszközeit és az eszközök forrásait tételesen egy adott időpontra vonatkozóan, mennyiségben és értékben is tartalmazza."

Hogy mit is értünk a leltározás iparággá fejlődése alatt?

A leltározási ipar az angolszász területen vetette meg először a lábát, és fejlődött rendkívül dinamikusan, mely már közel 60-70 éves múltra is visszatekinthet. Magyarországon a szakma egyelőre csak a piaci nyitás fázisában van, de azért már lehet látni szép példákat a szinergiák kiaknázására.

A leltározás iparággá fejlődését azok az üzletek/üzletláncok alapozták meg, amelyek potenciált láttak üzleti folyamataik tisztításában, hogy kizárólag fő tevékenységükre koncentrálva szerezhessenek további versenyelőnyt. Ezek az üzletláncok immáron például az amerikai kiskereskedelmi piac meghatározó szereplőivé váltak.

A leltározást a hagyományos megközelítés szerint idehaza saját erőforrásokkal (dolgozókkal, eszközökkel, szoftverrel stb.) végzik el a vállalatok, legyen szó egy kereskedelmi egységről, egy raktárról, vagy adott esetben egy gyártó vállalat gyártóterületéről. Ennek oka részben a megszokásokban, részben pedig a leltárhoz kapcsolódó számolási feladatokat magába foglaló szolgáltatás alacsony ismeretségéből eredeztethető.

A momentin leltározási szolgáltatásával teret ad a haladó gondolkodású vállalkozásoknak arra,

hogy profittermelő feladataikra koncentrálhassanak, és abban váljanak piacvezetővé, innovatívvá, amihez a legjobban értenek.

A leltározás egyelőre jellemzően éves periódusú tevékenység, vagyis a feladatokat meglehetősen ritkán kell elvégezni, ezért szükséges az előkészületi fázisban olyan nagy erőforrásokat megmozdítani. Gondoljunk csak a leltározók képzésére, de akár mondhatnánk azt is, hogy egy olyan szoftvermodul kifejlesztésére is szükség van több esetben, melyet csak évente egyszer használnak a cégek, amiről aztán tényleg elmondhatjuk, hogy nem egy erőforrás-hatékony megoldás.

A professzionális leltári szolgáltató biztosítja a megbízója számára, hogy

  1. objektív képet kapjon a készletállományáról, mert a leltári szolgáltató csak azt tudja megszámolni, ami a polcon, a tárolóban, azaz a leltárra kijelölt helyen van, nincs semmiféle mögöttes „kalkuláció”.
  2. modern technológiai színvonalat alkalmazhasson, ami a hatékonyság alapja. Ezáltal nincs szüksége a megbízónak extra beruházásra, és mégis a hathatós leltári lebonyolítással büszkélkedhet.
  3. motivált, és felelősségteljes dolgozók végezzék a számolási feladatokat, mert megfelelő kiválasztási, és teljesítmény nyomon követési rendszerrel mindez elérhető. Valljuk, hogy értékteremtő cél, hogy a megfelelőember a megfelelő munkát végezze (nincs szükség boltvezetői képességekre a termékek megszámlálásához).
  4. professzionális, és gördülékeny szervezés mellett kapja meg valós készletinformációit, mert egy profi leltári szolgáltatónak kiforrott, és gyakorlott módszerei vannak arra, amit a megbízó csak évente pár alkalommal végez el (jobb esetben).
  5. szabad erőforrásokkal növelhesse bevételét/hatékonyságát, mert nem kell a leltári folyamat felülvizsgálatával, a terep előkészítésével, a leltározók képzésével, a technológiai eszközök felkészítésével stb. foglalkoznia a megbízónak, így dolgozói csakis a fő feladatukra tudnak koncentrálni (mint, ahogy a leltári szolgáltató dolgozói is).

Mi kell egy pontos, és hatékony leltárhoz?

Leltári költségkalkuláció

A tapasztalataink szerint a legtöbb vállalkozásnál a leltározás teljes körű költségkalkulációja egy parlagon hagyott terület, mivel csak ritkán kerül előtérbe, így a leltározás általában az egyéb költségek sorát szaporítja. A leltári tevékenység kiszervezésével ez a költségelem egy határozottan kimutatható, és kontrollálható tényezővé válik a pénzügyi tervezés során.

A momentin az évek alatt akkurátus költségkalkulációs metódust dolgozott ki,

így pontosan meghatározható egy vállalkozás leltári tevékenységének teljes költsége. Ezzel lehetőséget tudunk biztosítani leendő ügyfeleink számára, hogy ne csak a fent említett „puha” tényezők alapján folyhasson a mérlegelés a leltározás kiszervezése mellett, hanem a számok, a „kemény” tényezők is szerepet játszhassanak.

Tesztleltár

Minden cég rendelkezik sajátságokkal, amit csak egy közös munka során lehet igazán megtapasztalni. Cégünk minden Ügyfelére, mint hosszú távú Partnerére gondol, aminek alapja a korrekt üzleti magatartás. Az ajánlatadás hitelessége egy tesztleltár elvégzésével, és az eredmények elemzésével támasztható alá tisztességesen.

Valljuk, hogy egy üzleti kapcsolatban is a bizalom a legnagyobb kincs! E tekintetben pedig alapvetően két féle embertípus létezik, van

  1. aki már a kapcsolat elején is bízik, és csak lerontani lehet, illetve
  2. akiben fel kell építeni azt a bizonyos kulcs erőt.

Azért hoztuk létre térítésmentes tesztleltár lehetőségünket, hogy az első csoporthoz tartozókban tovább erősítsük a kezdetben kapott bizalmat, a többiekben pedig, hogy egy erős alapot építhessünk a hosszú távú sikeres együttműködés útjához. Tartjuk magunkat a régi mondáshoz, miszerint

KÉSZÍTETTE:

Takács András Tamás
Társalapító, Leltározási szakértő
+36-20-569-2795
andras.takacs@momentin.hu

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!