A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Digitális marketing trendek 2017-ben

Vágólapra másolva!
avagy hogyan építsünk a vásárlók változó szükségleteire
Vágólapra másolva!

1. Vásárlói szokások és karakterisztikus trendek:

Egy marketingterv kidolgozása mindig azzal kezdődik, hogy megértjük a vásárlók változó szükségleteit, ezzel irányt adva az új trendünknek. A piac változásai – beleértve a vásárlók viselkedését – mindig különböző időkben történnek. Amikor a trendeket vesszük figyelembe, ott is különböző idősávokat nézünk, van, amelyik rövidebb és van, amelyik hosszabb életű.

A fogyasztó eszközhasználati oldaláról 2 főbb trend növekedését figyelhetjük meg: az okostelefonok adoptációjában és mobilüzenetek folyamatosan növekvő népszerűségében.

A keresések 50%-a mobilon történik, a Facebook-felhasználók 91%-a használja a mobilapplikációt naponta, a Facebook-hirdetésekből származó bevételének 80%-a mobilos hirdetésekből van. A mobilhasználat 90%-a alkalmazásokon keresztül történik.

Egyre több felhasználó szeretné elkerülni a közösségimédia-csatornák publikus oldalait, amikor privát beszélgetést folytatnak, ezért 2017-től sok alapvető változást várhatunk el. Új opciók jelennek majd meg a csevegő alkalmazásokban. Óriási kihívás lesz ez a vállalatok számára, de a trend azt mutatja, hogy lesz egy alternatív opció, amivel el tudják érni a közönséget üzeneteken keresztül.

A mesterséges intelligencia betartotta az ígéretét: a cégeknek már van lehetőségük létrehozni úgynevezett „bot”-ot (pl. az Apple Siri-je, a Microsoft Cortana-ja stb.). Egyesek szerint a Chatbotok forradalmasíthatják a kommunikáció egy részét.

2. Marketing technológia trendek:

A legújabb trend a mesterséges intelligencia és a predektív elemzések használata: kereső marketing az eszközökön belül (Reach), marketing automatizáló eszközök (Act), eszközök, amelyek a weben keresztül megszemélyesítenek (Convert), marketing automatizáció és Cloud szolgáltatások (Engage) mind-mind ennek a trendnek a megerősítése. A technika képes lesz a prediktív elemzésekre, pl. megállapítja a pénzügyi szolgáltatásoknál a csalást és a hitel kockázatát. A jóslások szerint az általános használata a merketingben nőni fog, ahogy a marketing automatizációs szolgáltatások vezetése egyre automatikusabb lesz, és az emberek helyett algoritmusokon fognak alapulni.

Forrás: marketingfesztival.hu / Németh Csaba

3. Trendek a marketingtechnikákban:

Elég valószínűtlen, hogy új marketingtechnikák jelennek meg, mert a főbb marketingtechnikák már léteznek, és ezek nagyon jó lehetőségeket adnak arra, hogy digitálisan kommunikáljunk a közönségünkkel.

Tény, hogy a legtöbb cégnek jelenleg csak az alap mobilmarketing van a birtokában: az, hogy mobilbarát az oldaluk. Néhány újdonságot muszáj lesz bevezetniük, mivel 2017-től az új Google pop-up-okat fog használni az okostelefonokon. Az tény, hogy az okostelefon használata kimagaslóan népszerű néhány tevékenységkor (közösségi média, beszélgetés, friss hírek és pletykák elérése), de a felhasználóink többsége még mindig rendelkezik asztali géppel, amit leginkább vásárlásra és részletes tartalmak olvasására használnak. El kell gondolkodnunk azon a stratégián, amellyel mind a kettőt elérhetjük.

Ez a trend megmagyarázza azt hogy a mobilon történő beszélgetések rátája miért olyan alacsony a kiskereskedelemben, és azt, hogy az ilyen oldalak használata és forgalma miért nagyjából egyenlő az asztali és a mobil gépeken.

Egy közönségmérésekkel foglalkozó platform, a comScore néha egy olyan stratégiáról beszél, ami odaköti és méri is a multiplatform-megoldásokat.

4. Az új platformok trendjei:

A felhasználók és a brandek közti kommunikációnak, interakciónak megvannak a bevált helyei. A felhasználók a Google-n keresztül keresnek, a Facebookon élnek közösségi életet, üzleti kommunikációt folytatnak a LinkedInen keresztül stb. Természetes, hogy ezek a platformok keresik arra a megoldást, hogyan tudják a közönséget növelni, és pénzt keresni.

Nézzük, mit gondolnak feltörekvő technikáknak. A legutolsó Gartner 2016 Technology Hypecycle rávilágított rengeteg fejlesztésre, amelyeket be akarnak építeni a szolgáltatásaikba a hatalmas költségvetéses humán erőforrással rendelkező megaplatformok, mint a Google vagy a Facebook. Ilyen például a kiterjesztett valóság, a kognitív szakértés és tanácsadás (Chatbot) IoT integráció beleértve az „okos otthonokat”, amelyek csatlakoznak a mobileszközökre. Ezek közül a fejlett technológiai megközelítések közül rengeteg nem lesz releváns egy átlagos vállalatnak a fogyasztókkal való kommunikáció terén, de összeszedtük a legpraktikusabb kommunikációs innovációkat, amiket a cégek 2017-ben használni tudnak.

– általános célú gépi intelligencia

– hirdetések blokkolása

– felhasználói adatfelületek

– valós időben történő marketing (megszemélyesítés és nem real-time PR)

– megszemélyesítés, tartalmak személyessé tétele

– programot biztosító TV-hirdetések

– cross-device azonosíthatóság

– virtuális személyi asszisztens

– programot biztosító direkt marketing

5. Trendek a marketing menedzsmentben:

Az utolsó kategória, amivel a marketingeseknek és a vezetőknek tisztában kell lenni, az a marketingmenedzsment. A vezető trend jelenleg a digitális transzformáció, ami a digitális marketingtevékenységek és technológiáknak integrációja egy szélesebb marketing- és üzleti tevékenységbe, amely létrehozza a digitális vállalatot.

Ez az átváltozás évek óta koncepcióként van jelen. Amíg ezek a tanácsadók főként nagyobb szervezetekkel dolgoznak együtt, a Smart Insights – amely az összes méretű szervezeteket lefedi – kimutatta, hogy a legtöbb vállalat aktívan dolgozik a digitális átalakításon: a céljuk egy – a vevőkkel való – integrált kommunikáció a digitális eszközökön keresztül, különösen a mobil és közösségi csatornákon.

Ez inkább egy úgynevezett „always-on” marketingtevékenységekre fókuszál, az olyan kampányok helyett, amelyek nem tipikusan szól hozzá az inbound marketing főbb fejlesztéseihez, a marketing automatizálásához, vagy fejleszti a felhasználótapasztalatokat. Tehát a legfőbb trend az, hogy fejlesszük a kommunikációk integrációját az eszközökön keresztül. Ez azokon az intuíciókon alapuljon, hogy a fogyasztók hogyan váltogatnak meggyőző gyorsasággal a csatornák között, és eközben folyamatosan kövessük a vásárlói szokásaiknak modelljét.

További információk ITT!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!