A Daewoo Motor tavaly a csődbe ment anyakonszern hatalmas adósságai alatt maga is összeomlott. Miután az amerikai Ford szeptember közepén visszalépett - bár már kizárólagos vevőként tárgyaltak vele - és később a DaimlerChrysler és a Hyundai Motor konzorciuma is jelezte, hogy nem érdekli már a Daewoo, az egyetlen lehetséges vevőjelölt a GM-FIAT páros maradt.
A Daewoo Motor a nagyságra második dél-koreai autógyár, a Daewoo Corp. pedig, amelyet hitelezői feldarabolásra ítéltek, az ötödik ipari konglomerátum Dél-Koreában. A Daewoo Motor bankadóssága 80 milliárd dollár. Tavalyi bevétele 5 milliárd dollár volt, vesztesége pedig 3,9 milliárd dollár. Évente 2 millió autót gyárt Lengyelországtól a Fülöp-szigetekig sok külföldi telephelyen. Hírek szerint a GM-FIAT konzorciumot nem érdeklik a Daewoo Motor külföldi vállalkozásai.
A Daewoo Corp. részeinek eladásából a dél-koreai kormány annyi pénzt remél, amennyiből megkezdheti a rossz adósságoktól szenvedő pénzügyi szektor helyreállítását és szerkezeti átalakítását. Ebből a szempontból nem bíztatóak a dél-korai sajtó értesülései: a GM-FIAT konzorcium legföljebb 4 milliárd dollárt kínál a Daewoo Motorért. Az első, júniusi pályázaton győztes Ford állítólag több mint 6 milliárd dollárt ajánlott eredetileg - csakhogy elállt az üzlettől.
(MTI)
Ajánlat: