A Daewoo elnöke szerint az autógyár számára az volna a legkedvezőbb, ha a General Motors megvásárolná a céget, mert ha az állam kezelné a vállalat pénzügyeit, az elriasztaná a lehetséges befektetőket.
Közben folytatódik a Daewoo Motor dolgozóinak sztrájkja: több mint négyszáz dolgozó megszállva tartja a cég bupiongi telephelyét. A többi telephelyen csak részleges volt a sztrájk, ezért a termelésben nemigen volt fennakadás.
A múlt hét végén a vállalatvezetés 1750 alkalmazottnak küldött felmondólevelet. Összesen 6884 embert – az autógyár dolgozóinak harmadát - akarják elbocsátani. A hitelező bankok a múlt héten a finanszírozás beszüntetésével fenyegetőztek, ha a szakszervezet megakadályozza az elbocsátásokat. A hitelezők úgy vélik, hogy a szakszervezet fellépése akadályozza a General Motors felvásárlási akcióját.
A tüntető munkások és diákok, valamint a rendőrség között kedden már második napja voltak összetűzések a különböző Daewoo-telephelyek környékén. A sztrájkolók és a tüntetők most már nem csak a felmondások visszavonását, hanem a hétfőn letartóztatott nyolcvan munkás szabadon bocsátását is követelik.
A Daewoo Motor, a nagyságra harmadik dél-koreai autógyár az 1997-98-as ázsiai fizetési válság után egy darabig még életképesnek tűnt, bár a Daewoo holding tönkrement. A Daewoo Motor tavaly novemberben 15 milliárd dolláros adóssága miatt kért csődvédelmet. A hitelezők ezután elkezdték szervezni a Daewoo eladását. Az amerikai Ford szeptemberben visszalépett, és a General Motors maradt az egyetlen vevő-jelölt. Az amerikai autógyár állítólag 3-4 milliárd dollárt kínál a koreai cégért.
Ha a General Motors megszerezné a Daewoot, könnyen betörhetne az eddig viszonylag telített dél-koreai és kínai piacra.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
Csődbe ment a Daewoo Motor
(2000. november 8.)