A vásárlásokon belül a hipermarketek térnyerésének üteme lelassult, a kis boltok pozíciója viszont megszilárdult. A bolttípusok közül a hipermarketre 18 százalék, szupermarketre 14 százalék, míg a diszkontokra 15 százalék jutott idén az első tíz hónapban. Az előző év hasonló időszakához képest a hipermarketek részaránya 2 százalékponttal nőtt, egy évvel korábban azonban az emelkedés még 3 százalékpont volt.
A kis boltok forgalmi részesedése 36 százalék volt az idén január-októberben. Ebbe a kategóriába a 400 négyzetméternél kisebb üzletek tartoznak. Pozíciójuk idén az első tíz hónapban nemhogy gyengült volna az előző év hasonló időszakához képest, hanem egy százalékponttal javult is. Okát a piackutatók főleg abban látják, hogy a láncba tömörült kis boltok vállalatai és beszerzési társulásai a korábbiaknál hatékonyabban működnek.