A hipermarketek közül elsőként a Tesco vittel le árait már december 27-én - mondta a Népszabadságnak Danks Emese, a társaság kommunikációs igazgatója. A lánc áruházaiban egyes termékek árai 20-30-50 százalékkal csökkenntek.
A nagy nemzetközi cégekhez hasonlóan a magyar üzletláncok és áruházak többsége is már decemberben megkezdte a leárazásokat, és az akciók januárban is folytatódnak. A Skála áruházakban például 20-30 százalékkal olcsóbban lehet megvásárolni egyes háztartási árukat, és lakástextileket.
A több mint 2 ezer élelmiszerboltot üzemeltető Coop Hungary Rt. üzleteiben is folyamatosak az akciók, azonban a kedvezményesen árusítandó áruk köréről az egyes boltok maguk döntenek. Az üzletlánc egységeiben 20-40 százalékos árengedményekkel csalogatják a vevőket.
A nagy áruházakkal és üzletláncokkal szemben a kiskereskedők - főként a belvárosban - egyelőre nem csökkentik áraikat, erre várhatóan csak január vége felé kerül sor. Horváth András, a Csillag Üzletház Kft. ügyvezető igazgatója a Népszabadságnak elmondta: szerinte ennek elsősorban az az oka, hogy a kiskereskedők közel sem zárták olyan jól az év végét, mint a hipermarketek, ezért nincs miből kedvezményt adni. A másik ok, hogy a belvárosi üzletek forgalma nem esik vissza olyan drasztikusan az ünnepek után, int a város széli nagy áruházaké; ez is a január végi árcsökkentés mellett szól.
A kisebb boltok a tapasztalatok szerint egyébként 30-50 százalékkal is csökkenthetik áraikat, mivel az ennél kisebb engedmény nem csábító a vevők számára - írja a Népszabadság.