Lubomír Zitnan, a Slovnaft szóvivője elmondta: a finomító vasárnaptól közúti tartálykocsikon szállítja az üzemanyagot az ország töltőállomásaira, ami jelentős többletköltséget és kockázatot is jelent, mert a téli útviszonyok nehezítik a közúti szállítást.
A Slovnaft már leállította a Magyarországra, Ausztriába és Lengyelországba irányuló exportját, feltöltött szerelvényei a sztrájk kezdete óta a szlovákiai pályákon vesztegelnek. A mostani helyzet azzal fenyeget, hogy a külföldi megrendelők felmondhatják a szerződéseket - mondta a szóvivő.
A Slovnaft termékeinek 65 százaléka vasúton jut el a megrendelőkhöz, az exportkiesés miatt pedig naponta 80 millió szlovák korona (467 millió forint) veszteség éri a társaságot. A Mol Rt. jelenleg 36,2 százalékos tulajdoni hányaddal rendelkezik a szlovák olajcégben, és a Mol további 31,6 százalékos tulajdonhányad megvásárlásáról már megállapodott a Slovbena és a Slovintegra társaságokkal.
A szlovák vasutasok pénteken este léptek sztrájkba, tiltakozásul 24 szárnyvonal tervezett megszüntetése ellen.