Az érintett cégek között olyan nevek vannak, mint az amerikai Delta, Northwest, Continental és Southwest, valamint Európából a British Airways és a német Lufthansa. Az amerikai cégek már a bóvli kategóriában vannak a Standard and Poor's listáján, B mínusztól BB-ig terjedő besorolással, de a legnagyobb európai légitársaság, a British Airways még éppen a befektetésre ajánlott alapsáv alsó szélén áll, BBB mínusszal. Egy esetleges leminősítés a befektetői sáv alá vinné a céget.
A Lufthansa hosszú távú adósi osztályzata BBB plusz az S&P-nél. A hitelminősítő indoklása szerint a 2001. szeptember 11-ei események miatt amúgy is megtépázott légitársaságok további biztos veszteségekre számíthatnak az iraki háború miatt. A közlemény szerint még gyors amerikai győzelem esetén sem várható az üzemanyagárak olyan gyors csökkenése, mint az 1991-es első Öböl-háború után.
A helyfoglalások máris csökkennek, főként a transzatlanti útvonalakon, és háború esetén tovább fognak gyengülni. A visszaesés mértéke a háború hosszától és nehézségi fokától függ majd, és attól, hogy a fegyveres beavatkozást kísérik-e újabb terrorakciók - áll az S&P közleményében.
A British Airways vezérigazgatójának jóslata szerint az iraki háború a nemzetközi légiforgalom 10-20 százalékos visszaesését okozhatja. A társaság a héten bejelentette, hogy a háborús veszély miatt meghatározatlan időre leállítja kuvaiti és izraeli járatait.