A szervezetlen értékesítés még mindig érzékelhető súllyal bír: az élelmiszerek és háztartási vegyi áruk 4-5 százalékát továbbra is többek között utcai árusoktól szerezte be a lakosság. A nagy eladóterű bolttípusok a háztartások vásárlásaiból együttesen ugyanúgy 52 százalékkal részesedtek 2002-ben, mint egy évvel korábban.
Bolttípusok részesedése a háztartások napi fogyasztási cikk vásárlásaiból, 75-80 vizsgált termékkategória alapján, százalékban:
Bolttípus | 2000 | 2001 | 2002 |
Hipermarket | 13 | 17 | 19 |
Szupermarket | 15 | 14 | 14 |
Nagy diszkont | 16 | 16 | 15 |
C+C áruházl | 6 | 5 | 4 |
Önálló kis bolt | 35 | 35 | 36 |
Piac, utcai árus | 5 | 4 | 5 |
Egyéb | 10 | 9 | 7 |
(Forrás: GfK Piackutató Intézet ConsumerScan)