A három legnagyobb gyártó egyelőre titokban tartja, hogy mennyi lesz a cigaretták új ára. A British American Tobacco Kft. árlistáját már eljuttatta a területi képviselőihez, de a Napi Gazdaság kérdésére nem árulták el, hogy milyen mértékű lesz a fogyasztói áremelkedés. A Philip Morris Magyarország Kft. a következő napokban hozza nyilvánosságra új árait. A verseny miatt nagy a titkolózás, a szakmai körök szerint azonban a jövedéki adó jelenlegi emelése is hasonló fogyasztói áremelkedést hoz majd, mint a tavaly augusztusi, szintén 20 százalékos emelés. Akkor a fogyasztói drágulás 15 százalékos volt.
A Reemtsma Debreceni Dohánygyár Kft. ebből a szempontból sajátos helyzetben van, ugyanis elsősorban az alacsonyabb árkategóriás szegmens szereplője, ahol a raktárkészletek forgási ideje lassabb. A cég számításai szerint tehát az ő márkáikat fogyasztók legkorábban május közepén találkozhatnak a drágább termékekkel.
A közkedvelt márkák fogyasztói árában az adó mértéke az áprilisi emelés után 47 százalék körüli, amely továbbra is messze elmarad az uniós szinttől. Magyarországon a vágott dohánytermékek adószintje a fogyasztói árhoz viszonyítva nagyjából 33 százalék. A Napi Gazdaság információi szerint az adótartalom miatt a Philip Morris Magyarország is vizsgálja a vágott termékek piacán történő megjelenést, ami azért érdekes, mert a cég csupán néhány országban van jelen ilyen áruval.