Bodnár Zoltán, a NA Rt. vezérigazgatója pénteken Budapesten elmondta: az elképzelések szerint jövőre 273 milliárd forint fordítható autópálya-beruházásokra az idei 88 milliárd forinttal szemben. Így folytatódik az M0-ás Budapestet elkerülő körgyűrűje az M5-östől a 4-es út felé, az M3-as Görbeháza-Nyíregyháza közötti szakasza, az M7-es még hiányzó szakasza, az M70-es határ-közeli, egy kilométeres szakasza, az M6-os Budapest-Dunaújváros közötti szakasza, az M8-as dunaújvárosi része, és elkezdődhet a M0-ás északi Duna-hídja, valamint a dunaújvárosi híd munkálata is.
Idén május 7-én az NA Rt. meghirdette az M6-os autópálya Dunaújváros-Pécs, az M56-os Boly-országhatár közötti szakaszának engedélyezési és kivitelezési tervének elkészítésére a közbeszerzési tendert. Egy újabb közbeszerzési eljárást is kiírt az NA Rt. az M0-ás körgyűrű M5-ös autópálya és 4-es főút közötti szakaszának lebonyolító mérnöki munkálataira. Ez utóbbi szakaszhoz az építési engedélyt hamarosan megkapja az autópálya társaság.
Bodnár Zoltán elmondta azt is, hogy az M3-as autópálya Görbeháza-Nyíregyháza közötti, valamint az M35-ös gyorsforgalmi út engedélyezési terve rövidesen elkészül, majd ezt követően három-négy hónapot vesz igénybe az építési engedélyeztetés, majd következhet a közbeszerzési tender előminősítéses, s végül a normális szakasza.
Az NA Rt. vezérigazgatója elmondta, hogy az M3-as autópálya Polgár-Görbeháza közötti 12,7 kilométer hosszú szakaszán az Egút-Debmut Rt. alkotta konzorcium ez év április 7-én kezdte el a munkálatokat, melyet a tervek szerint jövő év szeptember 15-éig kell befejeznie.
Az M7-es autópálya Becsehely-Letenye és a hozzá kapcsolódó M70-es autóút Letenye-Tornyiszentmiklós közötti, összesen 27,5 kilométer hosszú szakaszán a kivitelező Strabag Kft. március 20-án már elkezdte a munkálatokat. A szakaszt jövő év szeptember közepéig átadják.
Bodnár Zoltán elmondta azt is, hogy az M7-es autópálya Balatonszárszó-Ordacsehi közötti 20 kilométeres szakaszán a Hídépítő-Betonút Rt. alkotta konzorcium ez év március 25-én kezdte el a munkákat és a tervek szerint 2005. június 30-áig befejezi azokat.
Az M30-as autópálya Emőd-Miskolc közötti 24 kilométeres szakasza az eredeti tervek szerinti 2003. november 30-a helyett a terület-kisajátítások elhúzódása miatt várhatóan csak 2004. év végére készül el.