Uniós engedmények
Ettől a rendelettől eltérő hatósági azonosítót is lehet alkalmazni az unióban: Olaszországban, Spanyolországban és Németországban is többféle rendszám van forgalomban. Magyarországon 1989-ben vezették be a jelenlegi rendszámtáblákat, többéves türelmi időt hagyva a régiek lecserélésére. Csak hosszú szakmai és politikai vita után dőlt el, hogy az újonnan bevezetett táblákon mi legyen. Sokan szerették volna a koronás magyar címert is látni a rendszámtáblán.A változáshoz rendeletet nem, csak szabványt kell módosítani. A BM Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatala azt tervezi, hogy 2004 közepéig áttekintik a lehetőségeket, megalkotják az új szabványt, és ezután kezdődik az új azonosítók gyártása.
Arról, hogy ki és mennyiért fogja előállítani azokat, az illetékesek szerint egyelőre még korai beszélni, bár a több teherautóval rendelkező közúti fuvarozók számára ez jelentős költségnövekedést okoz majd. Magyarországtól nem kérték, és nem is vállalt arra kötelezettséget, hogy a csatlakozással egy időben alkalmazni kezdi az EU-s rendeletben rögzített rendszámtáblákat.
A belügyi tárca szerint a jelenleg használatos magyar hatósági jel, a "H"-betű teljesen megfelel a nemzetközi szabályozásnak, és az erről rendelkező bécsi közúti közlekedési egyezménynek. Mivel azonban az Európai Unió nem aláírója a megállapodásnak, ezért a rendszámokról saját rendeletet alkotott. Eszerint az EU hatósági jelzése annyiban tér el a bécsi egyezményben leírtaktól, hogy a tábla bal oldalán, a nemzeti színek helyén, kék alapon látható a felségjel és az EU csillagos jelvénye. Emellett már nem kötelező külön is feltüntetni a felségjelzést.
Nem tűnik el az egyedi rendszám sem
Jelenleg a hatósági jelet a jármű tulajdonosának mintegy 4500 forintért meg kell vásárolni. Egyénileg kiválasztott rendszámtáblát (három betű, három szám) 63 600 forintért, egyedileg előállított rendszámot (maximum hat karakter: legfeljebb öt betű és legfeljebb 2 szám) pedig 265 ezer forintért igényelhet. Az bizonyosnak látszik, hogy a BM szerint nem indokolt a jelenlegi hat karakteres, alapesetben három betűt és három számot tartalmazó rendszám megváltoztatása.
Az uniós rendszámot külön felségjelzés nélkül is elfogadják Bulgáriában, Magyarországon, Szerbia-Montenegróban, Norvégiában, Svájcban, Litvániában és Liechtensteinben is. Hivatalosan nem ismerik el, de hallgatólagosan eltűrik Horvátországban is, míg Csehországban, Lengyelországban, Lettországban, Szlovéniában és Szlovákiában egyáltalán nem érvényes. Ez utóbbi országokban okvetlenül fel kell ragasztani a járműre az ország betűjelzését viselő fehér matricát is.