Az iraki háború idején a beavatkozást ellenző Franciaország termékeire meghirdetett általános bojkott egyáltalán nem rázta meg a két ország közti gazdasági kapcsolatokat - állítja a CNN elemzője. Bár márciusban, a hadműveletek elindulásakor körülbelül egy hónapra visszaesett a francia termékek (például a bor és a sajt) forgalma, azonban az azóta eltelt időben az amerikai vásárlók "behozták" korábbi lemaradásukat a fogyasztásban.
Egy mostani közvélemény-kutatás szerint az amerikai vásárlók 43 százaléka még mindig nemet mondana a francai termékekre, a kereskedők adatai szerint azonban nem történt komolyabb visszaesés. Manhattan egyik legismertebb borboltjának tulajdonosa arról számolt be, hogy a májusi 15 százalékos visszaesés óta az átlagosnál sokkal gyorsabban emelkedik a francia borok eladása. Hasonló eredményekről számoltak be a sajtkereskedők is.
Noha a kezdeti riadalomban, a francia tulajdonban lévő Sofitel hotellánc bevonta a francia trikolort szállodáiról, hogy megvédjék alkalmazottaikat az esetleges attrocitásoktól, a piros-fehér-kék zászló ismét ott lobog az épületeken. A bojkott nem okozott, és továbbra sem okoz különösebb visszaesést az évi 47 milliárd dolláros amerikai-francia kétoldalú kereskedelemben, állítják a szakértők. A gazdasági elemzők többsége úgy gondolja: abba kellene hagyni az amúgy is hatástalan kakaskodást és visszatérni a francia borok és sajtok élvezetéhez.