A Bruxinfón megjelent cikk szerint, az átlagos árkülönbség május végén 8,6 százalék volt, szemben az egy évvel korábbi 10,6 százalékkal. A legdrágább és a legolcsóbb tagállamok között azonban még mindig igen jelentősek az eltérések, szögezi le a jelentés. Németországban és Ausztriában kerülnek legtöbbe az autók, Hollandiában és Görögországban pedig a legkevesebbe (nem számítva az adókat).
A tanulmány a konkrét márkák közti árkülönbségekre is kitér, amelyből az derül ki, hogy leginkább a Fiat Seicento ára különbözik államról-államra: Ausztriában 45,5 százalékkal többe kerül, mint Spanyolországban. Egy Volkswagen Passatért akár 4600 euróval többet is elkérnek Németországban, mint Görögországban. Az Európai Bizottság várakozásai szerint az új autókereskedelmi szabályozás, amely tavaly ősszel lépett hatályba a 15 tagállamban, segíthet az árak közeledésében. Elvileg a közös valuta bevezetése is ebbe az irányba hat, hiszen könnyebbé teszi az árak összehasonlítását államról-államra.