Az 1000 fő személyes megkérdezésével készült elemzés szerint 2003 első negyedévében a magyar diplomások 87 százaléka, a szellemi foglalkozásúak és vállalkozók 85 százaléka. Regionálisan felülreprezentáltak Közép- és Észak-Dunántúl lakosai 81, illetve 75 százalékkal. A legmagasabb jövedelműek körében szintén átlag feletti a biztosítások elterjedtsége (76 százalék).
A régiók között a korábban sereghajtó fővárosban valamelyest nőtt a biztosítással rendelkezők száma. Jelenleg a budapesti lakosok 60 százaléka rendelkezik valamilyen biztosítással. Ugyanakkor a 30 évesnél fiatalabbak 51 százalékának, a nyolc általános iskolát vagy kevesebbet végzettek 42 százalékának van valamilyen biztosítása.
A hazai biztosítási piac további érdekessége, hogy mind többen egyszerre két-három társaság ügyfelei.
Az elemzésből kiderül, hogy az idén tavasszal megkérdezettek 8 százaléka a legutóbbi tizenkét hónapban lett valamelyik biztosító társaság ügyfele. Új szerződést leginkább a korábban már nyugdíj- vagy életbiztosítással rendelkezők kötöttek, hiszen 17 százalékuk lett kötvény-tulajdonos a megelőző tizenkét hónap során. Különösen aktív ebből a szempontból a 30-39 évesek, továbbá a felsőfokú végzettségűek köre.
Az új szerződők között felülreprezentáltak a 20 ezer lakosúnál kisebb városokban vagy falvakban élők, a Pest megyeiek és a nők. A megkérdezettek leggyakrabban lakásbiztosítást kötöttek, és nőtt a kötelező gépjármű-biztosítások, illetve a Casco-biztosítások száma is.
Az elmúlt év során a válaszadók 5 százaléknál kisebb része csökkentette vagy szüntette meg kapcsolatát valamely biztosítóval. Ez a korábbi időszak adataihoz képest a fluktuáció csökkenését jelzi.
Biztosítási ügyfelek megoszlása a válaszadók háztartásának havi nettó jövedelme szerint. (A válaszadók százalékában.)
Jövedelem | Százalék |
40 000 forintnál kevesebb | 3 |
40 000-60 000 forint között | 11 |
60 000-80 000 forint között | 12 |
80 000-100 000 forint között | 17 |
100 000-140 000 forint között | 24 |
140 000-200 000 forint között | 22 |
200 000 forint felett | 11 |