A magyar Forma-1-es pilóta 34 kör után kiszállt a versenyből, motorhiba miatt. Teljesítményét a Jordan-csapat főnök, Eddie Jordan jónak találta, folyamatos szerepléséhez azonban mintegy 10 millió dollárra lenne szükség, mondta még a futam előtt Gyurcsány Ferenc, ifjúsági és sportminiszter. A miniszter szerint ezt a pénzt nem állami tulajdonú magyar vállalatoknak kellene összeadniuk, írta a Napi Gazdaság.
A szakminiszter szerint főként a térségben terjeszkedő vállalatok jöhetnének számításba. A miniszter szavai alapján a szóba jöhető vállalatok a Mol, a Matáv és az OTP. Megfigyelők szerint azonban a térségben a magyar futamon kívül csak Ausztriában rendeznek versenyt, ráadásul az osztrák nagydíj jövője bizonytalan, a szponzoráció tehát nem biztos, hogy megtérülne.
Hirtelen megnőtt az érdeklődés Baumgartner miatt
A Hungaroring Rt. elnök-vezérigazgatója, Palik László elmondta, hogy a verseny előtti napokban körülbelül 20 százalék volt az elmaradás a látogatók számában tavalyi szinthez képest. Miután azonban Baumgartner Zsolt Firman balesete miatt versenybe állt, hírtelen megnőtt az érdeklődés: a verseny 3 napja alatt kilátogatók száma végül csak 20 ezerrel maradt el a tavalyitól.
A Forma-1-es csapatok büdzséje évi 110-130 millió dollár között van, a legnagyobb csapatok (Ferrari, Willams-BMW, McLaren-Mercedes) azonban ennél jóval többet, 250-300 millió dollárt is elköltenek. Az utóbbi 3 évben csökkent a hirdetők érdeklődése a száguldó cirkusz iránt. 2000-hez képest idén akár fél áron is bekerülhetett egy hirdető. Egy Jordanhez hasonló csapatnál a főszponzori díj 12 millió dollárt volt három éve, az idén pedig 7 millió.