A gazdasági tárca szakértői szerint az AKA Rt. helyesen alkalmazta a koncessziós szerződésben szereplő útdíjszámítási képletet, így az M5-ös árai megfelelnek a szerződésnek. Korábban az M5-ös Autópályát Használók Érdekvédelmi Szövetsége (MAHÉSZ) saját számításaira hivatkozva azt állította, hogy az AKA Rt. eddig legalább 13 milliárd forinttal károsította meg a sztráda használóit, mert a megengedettnél magasabb autópályadíjakat állapított meg. A minisztérium szakértői szerint a civil szervezet rosszul számolt, mert a szerződésben szereplő inflációs tényező számításánál nem a szerződés alapelveit követő KSH-bázisindexet, hanem az infláció mértékének egymást követő évenkénti összehasonlításra alkalmas láncindexet vette figyelembe.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium ugyanakkor lényeges kérdésekben egyetért a civil szervezettel: túl drágának találja a díjakat, és azt szeretné, hogy az M5-öst mihamarabb használni lehessen az országosan érvényes autópálya-matricákkal.