Az autógyár elnöke "munkaerő-turizmustól" tart; szerinte meg kell akadályozni, hogy az új tagországok "ellenőrizetlen" munkaereje nyomást gyakoroljon a nyugati munkavállalókra. A Porsche-vezér attól tart, hogy a magyarok, a lengyelek a hét öt napjára lakókocsival utazhatnak munkahelyeikre a jelenlegi tagországokba, a hétvégéken pedig a magasabb bérek előnyeit élvezhessék odahaza. Wiedeking szerint a nyugati munkavállalók ennek következtében a bérek csökkenésével számolhatnak, miközben a megélhetési költségek változatlan szinten maradnak.
Wiedeking a helyzetet az 1990-es német újraegyesüléshez hasonlította, amelyre szerinte ugyancsak nem volt felkészülve Németország A meglévő tagországok közül főleg Németország és Ausztria biztosította be magát átmeneti, 2011-ig terjedő mentességgel az esetleges túlzott keleti munkaerő-bevándorlás ellen. Legutóbb Dánia jelentette be, hogy eredeti szándékával ellentétben kezdetben mégis védeni kívánja munkaerőpiacát a keleti munkaerő nagyarányú beáramlásától - jegyezte meg a Focus.