Freed Péter, az Amerikai-Magyar Kereskedelmi Kamara (AmCham) alelnöke a BMC Software fórumán csütörtökön elmondta, hogy ezer lakosra vetítve a közszolgálatban dolgozók száma Magyarországon 80 fő, míg Japánban mindössze 15, Csehországban 41, Németországban 50. Az alelnök emlékeztetett arra, hogy a felduzzadt adminisztrációs létszám is hozzájárul ahhoz, hogy nem hatékony a MÁV működése. Az egy vasúti alkalmazottra jutó árbevétel mindössze 13 ezer euró volt 2002-ben hazánkban, míg ugyanez Csehországban 18 ezer eurót, Franciaországban pedig 160 ezer eurót tett ki.
A világgazdasági fórum 2003-as jelentése szerint Magyarország a versenyképességi növekedési index alapján 29. volt a világon 2002-ben, pedig 2000-ben még a 25. helyet tudhatta magáénak. Az AmCham alelnöke felhívta a figyelmet arra, hogy a versenyképes gazdaság fontos alappillére a szigorú bérpolitika, az, hogy a bérek növekedése ne haladja meg a gazdasági növekedés mértékét.
A magyar gazdaság versenyképessége szoros összefüggésben van az innovációra fordítható állami támogatás mértékével. E tekintetben Magyarország jelentős lemaradásban van a világ fejlett országaitól, mivel a GDP-nek évente mindössze 1,1 százalékát fordítja e célra, míg a versenyképességben élen járó államok ennek többszörösét, mondta Lippényi Tivadar, a Miniszterelnöki Hivatal Stratégiai Tanulmányok Központjának vezetője.