Az ügy előzménye, hogy három hazai biztosító, az Allianz Hungária, a Generali-Providencia és az OTP-Garancia december 1-jén levélben tudatta a Netriskkel, hogy tartalmi és alaki problémák miatt nem fogadja el az ügyfelek nevében általuk leadott kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződések felmondásait, és a mintegy 10 ezer szerződést továbbra is érvényesnek tekinti. Haraszti Zsolt, a Netrisk ügyvezetője az [origo]-nak elmondta: a biztosítók tartalmi hibaként azt vetették fel, hogy az alkuszi megbízásokban nem egyértelmű az ügyfelek akarata, azaz a megbízás nem egyedi, hanem általános. Alaki hibaként pedig azt rótták fel a társaságok, hogy az ügyfelek alkuszi megbízásaikat fax formájában is elküldhették a Netrisknek, ami szerintük nem felel meg az írásbeliség követelményeinek.
Az ügyfelek által adott alkuszi megbízások érvénytelensége kapcsán az Allianz Hungária Biztosító Rt. és a Netrisk is a PSZÁF-hez fordult álláspontjának kifejtése érdekében. A PSZÁF személyes tárgyalást folytatott az érintett biztosítókkal, melynek során egyetértéssel vette tudomásul, hogy a biztosítók a jogi aggályok ellenére elsődlegesen a biztosítottak érdekeit tartják szem előtt. A biztosítók jelezték, hogy az érintett biztosítási szerződéseket felmondás címén és nem díjnemfizetés okán megszűnt szerződésekként kívánják kezelni, így a biztosítóváltás az ügyfelek bónuszbesorolását nem fogja érinteni.
A felügyelet tárgyalt az Netrisk képviselőjével is, és előzetesen jelezte, hogy a megbízás írásbeliségével összefüggésben jogi aggályok vethetők fel, melynek részleteiről a közvetítő céget közvetlenül tájékoztatja. A PSZÁF egyetértett azzal, hogy a Netrisk az érintett ügyfelektől szerezze be azon dokumentumokat, amely alapján az alkuszi megbízással összefüggésben sem formai, sem tartalmi aggályok nem merülhetnek fel - áll a PSZÁF közleményében.
A Netrisk Kötelező 2004 kalkulátora az [origo]-ról is elérhető volt, novemberben mintegy 680 ezer díjszámításhoz használták, és 18 ezer ügyfél kezdeményezett biztosítóváltást a társaságnál.