A válaszadók 29 százaléka évente mindössze egyszer vagy kétszer, 28 százaléka negyedévente vásárol ruhaneműt. A felnőtt lakosság 33 százaléka kétévenként vagy annál ritkábban, 39 százaléka pedig minden évben egyszer vagy kétszer vesz cipőt - áll az ezerfős mintán készített felmérésben.
Míg 2002-ben a háziasszonyok 31 százaléka leginkább utcai standon vagy piacon szerezte be a ruhaneműt, addig a legutóbbi felmérés szerint 35 százalék számára a hipermarket a ruházati cikkek leggyakoribb beszerzési forrása. A kiszolgálást nyújtó szakboltot és a kisebb önkiszolgáló szakboltot a háziasszonyok 28-28 százaléka jelölte meg fő bevásárlóhelyként. A kutatók szerint a hipermarketből főleg a 40 évesnél fiatalabb, legalább érettségizett, magas jövedelmű, elsősorban a fővárosban vagy Pest megyében élők ruházkodnak.
Az utcai árusok és piacok jelentősége látványosan csökken egy év alatt: náluk leginkább a 60 éven felüli, nyolc általánost vagy kevesebbet végzett, kis falvakban élők vásárolnak. A használtcikk-kereskedések a felnőtt lakosság 5 százaléka számára jelentik a ruházati cikkek fő beszerzési forrását.