A közlekedési tárca vezetője elmondta: az M5-ös autópálya és a 4-es főút közötti 12 kilométeres új szakasz és a 12 kilométeres elkerülő út összesen 46 milliárd forintba kerül. Az M0-s esetében kétszer két sávos utakról van szó, amelyek a későbbiek során további egy sávval bővíthetők lesznek majd.
A munkálatok során hozzávetőleg 5,2 millió köbméter földet kell megmozgatni, és 930 ezer négyzetméter burkolatot alakítanak ki a kivitelező Strabag Építő Rt., illetve a Swietelsky Kft. emberei. Az utakat 2005 novemberében adják majd át a forgalomnak - tette hozzá.
Megkezdődnek az M0-s további keleti és északi szakasza kiépítésének előkészületei is, az M3-as autópálya eléréséhez. Hozzákezdenek továbbá a Szentendrénél a Dunán átívelő autópálya-híd építésének előkészületeihez is, itt azonban egyelőre a környezetvédő szervezetekkel egyeztetésre van szükség a munkák beindításához, mondta Csillag István.
Az autópálya-törvény előírása szerint 2007 elejéig az M0-s keleti és északi szakasza is el kell hogy készüljön, ami által javulnak majd a közlekedés feltételei a fővárosban és környékén.