A Datamonitor által készített elemzésből kiderül, hogy a megvizsgált országok közül az Egyesült Királyságban működik a legfejlettebb online kiskereskedelmi hálózat, beleértve az Egyesült Államokat is. Ez leginkább annak köszönhető, hogy a brit fogyasztók nagyobb hajlandóságot mutatnak a hitelkártyával történő telefonos rendelésekre, mint más országokban. Így lényegesen egyszerűbbé válik az online rendelés.
A Tesco mellett néhány brit cégnek sikerült fedeznie internetes szolgáltatásuk költségeit. Ugyanakkor az olyan kisebb vetélytársaknak mint a Budgens be kellett szüntetniük online működésüket. A Budgens mintegy 3,7 millió dolláros veszteséget könyvelt el, mikor 2000 szeptemberében befejezte tevékenységét a piacon. Más brit áruházláncok - mint például a Waitrose - nagyobb kiterjedésű szállítási lehetőségekkel kísérletezik.
Az elemzés szerint a Tesco online forgalma 2000- ben eléri a 311 millió dollárt. A cég más működő vállalkozás felvásárlása helyett inkább az új vásárlók megszerzésére összpontosít. Az elmúlt év novemberében az internetes vásárlók 40 százaléka nem volt korábban a Tesco ügyfele.
A Tesco előnyének egyik oka, hogy sokkal korábban kezdte az online árusítást mint riválisai. A szolgáltatás csaknem 6 éve tart és várhatóan hosszú távon is sikeresnek bizonyul majd. A szolgáltatások bővülésével a cég egy központi ellátó- és kiszolgálóbázist szeretne kiépíteni.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat: