Elemzők előzetesen 720-743 millió euró közé várták a VNU tavalyi működési profitját. A teljes nettó eredmény az 1999-es 245 millió euróról tavaly 799 millió euróra emelkedett, elsősorban néhány érdekeltség - például a VNU Newspapers újságüzletág - eladásának bevételei révén.
A holland csoport az idén fogyasztói és oktatási magazinjaitól is meg akar válni. Nemrégiben nyilvánosságra került elemzői vélemények szerint a német Bertelsmann médiacsoport a legvalószínűbb vevőjelölt a fogyasztói magazinokra. Az akvizícióval a német vállalat még inkább megvethetné lábát a kelet-európai piacon - idézte elemzők véleményét minapi elemzésében a Reuters.
A VNU az ACNielsen amerikai marketing-információs cég tavaly decemberben bejelentett 2,3 milliárd dolláros megvásárlását akarja finanszírozni fogyasztói és oktatási médiaportfóliójának eladásával.
A VNU fogyasztóimagazin-részlege piacvezető Magyarországon és Csehországban, és jelen van több más térségbeli országban is. A Bertelsmann szintén jelen van a térségben, s az érdekeltségek egyesítésének komoly szinergia-hozadéka lehetne - mondta az egyik idézett elemző.
A fogyasztói és az oktatási kiadványok elérhető áráról szóló becslések széles sávban - 1,3-2,4 milliárd euró (1,2-2,2 milliárd dollár) között - szóródik.
(MTI)
Korábban:
A Bertelsmann a VNU kiemelt jelöltje
(2001. március 5.)
Ajánlat: