Az Edeka üzletlánc prospektusában és az interneten két különböző csomagot kínált, és kínálhat ezután is a vásárlóknak. A csomag egy berlini utazás és több elektronikai eszköz mellett egy Fiat Puntót is tartalmazott.
A németországi Fiat-importőrök szerint az áruház reklámozási gyakorlata versenyellenes, és árukapcsolásnak minősül. A csomagok árait nem lehet összehasonlítani, és a felkínált termékek használatában sincs semmi összefüggés - érveltek a Fiat-importőrök.
A karlsruhe-i bíróság ítélete szerint az Edeka ajánlata, - mely véleményük szerint nem minősül árukapcsolásnak - nem sérti a versenyszabályokat, a csomagokban található termékek ára külön-külön is megismerhető, és így összehasonlítható. Két pontban azonban elmarasztalta a bíróság a céget. Az egyik szerint az üzletlánc nem tájékoztatta a vevőket arról, hogy az árucsomag megvásárlásához egy Fiat-kereskedővel is szerződést szükséges kötniük, valamint a reklámban elfelejtette közölni, hogy a csomagban lévő nyomtató kifutó modellnek számít.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
A karlsruhei bíróság döntése
(német nyelven)