Az amerikai General Motors (GM) autógyár és olasz partnere, a FIAT összesen 590 millió dollárt kínált július elején a dél-koreai Daewoo Motor autógyárért.
Az összeg nagyságrendekkel elmarad a Ford által kínált 6,9 milliárd dollártól, de a Ford még tavaly szeptemberben visszavonta ajánlatát, és már nem érdeklődik a Daewoo Motor iránt. Állítólag a GM és a FIAT is 4 milliárdot kínált még tavaly nyáron, de ezt a számot semmilyen forrásból nem erősítették meg soha.
A jelentős áresést a Daewoo Motor kényszerhelyzete magyarázza. A koreai autógyártó több mint egy éve csődben van, csak az értékesítésében reménykedő bankok és a kormány áthidaló támogatása tartja életben. Adóssága 17 milliárd dollár. A cég piaci részesedése mind Dél-Koreában, mind a külpiacokon csökken, nem utolsó sorban azért, mert a jövőjüket féltő Daewoo-alkalmazottak gyakran sztrájkolnak.
Egyébként a GM-nek is ez a munkaügyi nyugtalanság a fő aggodalma, és ezért a Daewoo Motor fő telephelyét, a Szöultól nyugatra lévő pupiongi gyárat állítólag ki is akarja hagyni a felvásárlásból. A Daewoo Motor hitelezői azonban rá akarják kényszeríteni az amerikaiakra a 7300 munkást foglalkoztató pupiongi gyárat is. A General Motors már figyelmeztette a dél-koreai kormányt és a Daewoo Motor hitelezőit, hogy csak akkor terjeszt elő ajánlatot hivatalos formában, ha dél-koreai tárgyalópartnerei előbb rendezik a munkaügyi vitákat.
(MTI)
Ajánlat: