A HP és a Compaq hosszútávon csak a HP márkanevet tartaná meg - közölte Carlyn Fiorina, a HP elnök-vezérigazgatója a két társaság keddi sajtótájékoztatóján. A WSJ közlése szerint Compaq márkanév alatt ugyan értékesítenek majd szervereket és néhány notebooktípust, a többi termék és szolgáltatás esetében azonban egységesen a HP név lesz használatban.
A HP a tavalyi évben, világviszonylatban 160 millió dollár, míg a Compaq összesen 150 millió dollárt költött marketing-tevékenységre.
A többek között márkanevek értékelésével foglalkozó Interbrand szerint a Compaq a világon a huszonnegyedik legismertebb "brand", értéke megközelíti a 12 milliárd dollárt, míg a HP a tizenötödik az ismertségi rangsorban, értéke 18 milliárd dollár. Neil A Morgan, a University of North Carolina marketingprofesszora szerint hibás lépés volna veszni hagyni a rendkívüli költséggel felépített nevet.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat: