Igazán hátborzongató volt az események tükrében a német Telegate reklámfilmje, melyet a tragikus terrortámadások előtt két nappal kezdtek vetíteni. A filmben egy repülőgép sértetlenül repül keresztül egy felhőkarcolón, amely szintén ép marad. A reklám vetítését a merényletek után a távközlési cég azonnal beszüntette.
A terrortámadás-sorozat sok más iparág mellett a reklámcégeket is súlyosan érintette. A lassuló világgazdasági növekedés miatt a vállalatok egyébként is egyre kevesebbet költöttek reklámra, de a Zenith Media France szakértője úgy vélte, hogy a terrorakció miatt jelentkező etikai problémák végképp padlóra küldhetik az iparágat. Jean Francois Olive szerint idén 2,6 százalékkal kevesebb pénzt fordítanak reklámra a vállalatok, mint tavaly.
A reklámszakmában tevékenykedő amerikai cégek 1,2 milliárd dollárt veszítettek azzal, hogy a televíziók napokig csak híreket sugároztak, reklámblokkok nélkül - ismertette cége felmérését a közvetlen anyagi veszteségekről James Marsh, a Robertson Stephens médiaelemzője.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Gazdaság a terrortámadás után
(az Üzleti Negyed cikkei)