A GfK Hungária Piackutató Intézet GfK ConsumerScan részlegének felmérése szerint az év első hat hónapjában összesen 55 százalékkal több ásványvizet vásároltak a magyar fogyasztók, mint az előző év hasonló időszakában. A háztartások május-júniusban 69 százalékkal többet költöttek ásványvízre, mint egy évvel korábban.
A felmérés adatai szerint szénsavas üdítőitalokból 54,56 millió liter fogyott idén május-júniusban, ami 30 százalékkal több, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A Gfk felmérése megállapítja: szénsavas üdítőitalra május-júniusban 27 százalékkal, az év első hat hónapjában pedig 16 százalékkal költöttek többet a fogyasztók, mint az előző év azonos időszakában.
A sörfogyasztás májusban 5 százalékkal, 16,3 millió Literre esett vissza, júniusban viszont 19 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és elérte a 23,1 millió litert. Az első félévben összesen 3 százalékkal több sör fogyott, mint tavaly ilyenkor.
A piackutató adatai szerint a gyümölcslé-fogyasztás májusban és júniusban egyaránt csökkent: a tavaly májusi 17,4 millió literhez képest idén az ötödik hónapban csupán 14,4 millió liter fogyott. Júniusban pedig további 6 százalékkal, 17,2 millió literre esett vissza az elfogyasztott gyümölcslevek mennyisége.
A fogyasztás változása a háztartásokban:
Ital |
2000 I.-VI mennyiségben |
2000 I.-VI. értékben |
2000 V.-VI. mennyiségben |
2000 V.-VI. értékben |
Szénsavas üdítőital |
15 |
16 |
30 |
27 |
Gyümölcslé |
- 9 |
1 |
- 9 |
0 |
Ásványvíz |
55 |
42 |
86 |
69 |
Sör |
3 |
13 |
8 |
19 |
(Üzleti Negyed)