A jelentés szerint tavaly is folytatták a nagyarányú beruházásokat, elsősorban új modellekbe és az új motorgyárba. A Skoda tavaly 13,25 milliárd koronát költött beruházásra, 23,7 százalékkal többet, mint 1999-ben. A bevételhez viszonyított megtérülés - adó előtt - 3 százalékra javult. Ennek átlaga a Volkswagen-csoportban 4,05 százalék, igaz, ennek kedvezett a német adóreform. Mindazonáltal a csoport vezetője, Ferdinand Piech 6,5 százalékos megtérülést tartana igazán jónak.
A Skoda tavaly 435 403 autót értékesített tavaly, az 1999-es 385 330 után. Tavaly összesen 450 910 járművet gyártott, 21,5 százalékkal többet, mint 1999-ben, és háromszor annyit, mint 1991-ben.
A Skoda vezérigazgatója, Vratislav Kulhanek csütörtöki sajtóértekezletén felhívta a figyelmet, hogy 112 milliárd koronás exportjával a Skoda tavaly a teljes cseh kivitel 9,9 százalékát adta. Nyugat-Európában 229 109 autót adtak el, 19,2 százalékkal többet, mint 1999-ben. A legnagyobb exportpiac továbbra is Németország volt 65 219 eladott kocsival - ez 15,9 százalékkal több, mint az előző évben -, és ezzel ott a Skoda piaci részaránya 1,9 százalékra nőtt az 1999-es 1,5 százalékról.
Odahaza 102 633 autót értékesített a Skoda, 1,6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és a hazai piacon 3,1 százalékponttal 52,7 százalékra növelte részarányát. A nagyságra második exportpiac Lengyelország volt, de ott 11,5 százalékkal csökkent az értékesítés. Ám, mivel az egész lengyel autópiac 25 százalékkal zsugorodott tavaly, a Skoda részaránya így 7,9 százalékra nőtt az 1999-es 6,6 százalékról.
A Skoda egyre újabb piacokon jelenik meg: ezt jelzi, hogy a török kivitel például 128 százalékkal nőtt tavaly, 10 377 járműre. A Skoda 25 821 embert foglalkoztatott az év végén, 17,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
(MTI)
Ajánlat: