Sokasodnak a Renault autóipari csoport egén mutatkozó sötét fellegek: a társaság frissen kiadott jelentése szerint a konszern árbevétele az év első kilenc hónapjában 27,06 milliárd euróra esett. Ez a tavalyi év hasonló időszakának 29,44 milliárd eurós forgalmához képest 8,1 százalékos csökkenést jelent.
Gyengébben sikerült a társaság harmadik negyedéve is: a forgalom mindössze 9,7 százalékkal nőtt ebben a hagyományosan erős időszakban. A Renault problémái persze nem most kezdődtek, amit jól mutat, hogy a vállalat tavaly még 11 százalékra rúgó európai piaci részesedése mára 9,4 százalékra csökkent. Ennek tükrében viszont az sem meglepő, hogy a cég részvényeinek árfolyama jelenleg a 38 eurós érték körül ingadozik, szemben a márciusi csúcs során regisztrált 63,4 euróval.
Eközben úgy a Renault, mint a Nissan megerősítette, hogy előrehaladott tárgyalások folynak a két cég közötti kapcsolatok még szorosabbra fűzéséről. Ennek keretében a Renault tovább növelné a japán autógyártóban birtokolt addigi 36,8 százalékos részesedését, a Nissan pedig 10 százalékot vásárolna a francia társaságban (a Financial Times értesülései szerint erre a Renault-papírok alacsony tőzsdei árfolyama bírta rá a céget). A két társaság közötti, most magasabb fokozatba kapcsoló románc nem új keletű, a Renault még 1999-ben tett szert a Nissanban birtokolt részesedésére, s az akkori megállapodás szerint a francia vállalat 2004-ig 44,4 százalékra növelheti a japán autógyártóban birtokolt érdekeltségét.
Külön pikantériát ad ugyanakkor a mostani ügyletnek, hogy a Renault-val szemben a Nissannak az utóbbi időben kifejezetten jól megy. A japán cég éppen a múlt héten jelentette be, hogy 187 milliárd jenes (1,52 milliárd dolláros) első félévi működési eredményre számít, ami 39 százalékkal haladná meg a tavalyi év hasonló időszakának üzemi profitját.
(Magyar Hírlap)
Ajánlat:
Korábban:
Gyenge félévi forgalmat ért el a Renault Franciaországban
(2001. július 13.)