A biztosítók illetékeseinek elmondása szerint a kötelező felelősségbiztosítással rendelkező ügyfelek közül összesen néhány ezren kapnak felmondólevelet. Az adat pontosságát megkérdőjelezi, hogy a kilencből egy társaság teljesen elzárkózott bármilyen adat közlésétől.
A társaságok egybehangzó állítása szerint csak a gyakori károkozóknak, a veszélyesen közlekedőknek mondanak búcsút (ezek többsége budapesti fiatal, nagy teljesítményű járművel), arról azonban senki nem nyilatkozik, hogy mik a felmondás pontos kritériumai; mekkora kárösszeg vagy milyen mennyiségű baleset vezethet a szerződés felbontásához.
Létezik más biztosítói gyakorlat is a "rossz" ügyfelek szűrésére, egyes társaságok például - a felmondólevél helyett - igyekeznek megfizettetni a kockázatot a veszélyes üzembentartókkal. Ez gyakran olyan mértékű díjemelést jelent, hogy szinte biztosra vehető az ügyfél távozása.
A kötelező biztosítás jellegéből adódóan a biztosítóknak ajánlatelfogadási kötelezettségük van az ügyfelekkel szemben, így a szerződés megszakítása után a veszélyes vezető akár vissza is térhet régi biztosítójához (vagy bármely másik társasághoz). Igaz, ebben az esetben a biztosított új ügyfélnek számít az adott társaságnál, a díjak megszabásának gyakorlata pedig egyre inkább a régi ügyfeleknek járó egyre nagyobb kedvezmények, illetve az új ügyfélnek felszámított súlyos felárak irányába tolódik el.
Szabados Balázs
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Kötelező 2002
(az Üzleti Negyed összeállítása - minden amit a biztosításokról tudni lehet)