Egy, a menedzserek munkabeosztási szokásairól végzett széles körű felmérésből kiderült, hogy a sikeres vezető átlagosan idejének csupán a 25 százalékát tölti egyedül, akkor is az esetek túlnyomó többségében éppen utazik. Maguk a vezetők is elismerik, hogy sokszor kénytelenek haszontalan tevékenységekre pocsékolni az idejüket. A jelek szerint a megbeszéléseken - ahol mindig rengeteg kérdést tesznek fel - ritkán születnek nagy döntések, de megpróbálnak másokat befolyásolni: ahelyett, hogy megmondanák az embereknek, mit kell csinálniuk, inkább kérdeznek, elvárnak, hízelegnek, meggyőznek, sőt még megfélemlítéshez is folyamodnak. A vezetők gyakran mások kezdeményezésére reagálnak, és a tipikus vezető napjai nem tervezettek. Még azok is, akiknek munkájukban kemény beütemezés található, idejük nagy részét a hivatalos napirenden nem szereplő ügyekre fordítják.
A "szétszórtság" okai között a szakértők megemlítik, hogy a vezetőnek nagyfokú bizonytalanság és óriási mennyiségű, "potenciálisan lényeges" információ közepette kell eljutniuk a döntésekig.
Neumann Ottó
(Magyar Hírlap)