A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Az euróárak nem lesznek egységesek

Vágólapra másolva!
Amikor január 1-jén a tizenkét európai államban megjelenik az egységes valuta, könnyen összehasonlíthatóvá válnak az árak. Az előzetes számítások azt mutatják, hogy az egyes országokban jelentős különbséggel találkozhatunk.
Vágólapra másolva!

Az eurózóna 300 millió lakója jövő januártól egyszerűen kiderítheti, hogy mit hol érdemes megvásárolni. Az euró bevezetése után könnyen elvégezhető például egy hamburger árának összehasonlítása. Jelenleg még igen jelentősek a különbségek: egy holland McDonald'sban a szendvicsért 1,25 eurót, Németországban 1,15 eurót, míg Franciaországban mindössze 75 centet kérnek el. Jelentős különbségek persze nemcsak a hamburgereknél, hanem a joghurtoknál, az autóknál vagy a számítógépeknél is felfedezhetők. Úgy tűnik, hogy Danon Actimelt, napjaink egyik divatos joghurtját Németországban érdemes beszerezni, ugyanis ott egy dobozka mindössze 30 cent. Ezzel szemben Olaszországban ennek kétszeresét számolják fel. Azért az olaszok sem járnak rosszul, mivel az autók náluk kevesebbe kerülnek, mint más országokban. Például egy Peugeot 206XR-t Itáliában már 10 555 euróért haza lehet vinni. A németeknek ugyanezért 11 335 eurót kell fizetniük, míg a hollandoknak ennél is mélyebbre kell nyúlniuk a zsebükbe, náluk 13 108 euró a kisautó ára.

A cégek azzal magyarázzák a különbségeket, hogy eltérők az adó- és munkajogi szabályok. Szakemberek szerint az árkülönbségeknek csupán tíz százaléka származik a jövedelemkülönbségekből. A fennmaradó 90 százalék a 4-22 százalék között mozgó általános forgalmi adókból, az eltérő bérszintből és a szociális biztosítás mértékéből adódik.

Az árakat ezenkívül a helyi reklámpiac és a fogyasztók vásárlási szokásai is befolyásolják. Különösen az élelmiszerek körében nehéz olyan terméket találni, amelyet mindenhol ugyanolyan mértékben kedvelnek és vásárolnak. A németek jóval gyengébb kávét isznak, mint az olaszok, így más árut is vesznek. A belgák, a franciák és a svájciak inkább keserű csokoládét esznek, míg a többiek a tejcsokit kedvelik.

Vonczem Gabriella

(Magyar Hírlap)

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!