A magyar háztartások harmadának van autója

Vágólapra másolva!
A magyar háztartások 35,7 százalékának van autója, ezek kora átlagosan 11,7 év - derül ki a 7500 háztartás megkérdezésével végzett TNS Modus "Autobarométer" című felméréséből. Az autóval rendelkezőket vizsgálva a megállapították, hogy a gépkocsi-használat a vásárlóerőn kívül leginkább az iskolai végzettséggel függ össze.
Vágólapra másolva!

A 7500 háztartás megkérdezésével 2001. októberében elkészített összegzés szerint a hazai gépkocsipark 68 százaléka használtan került a jelenlegi tulajdonosok birtokába. A használatban lévő autók 42 százaléka a volt szocialista típusok valamelyike, a "nyugati" autók aránya 58 százalék. Amíg az előbbiek átlagéletkora 15,5 év, addig az utóbbiaké 8,9 év.

A magyar gépkocsipark

A gépkocsi-állomány márka szerinti rangsorát a Lada vezeti. A listán az Opel, a Trabant, a Skoda, a Wartburg, a Suzuki, a Volkswagen, a Ford, a Fiat, a Peugeot, a Polski Fiat, a Renault és a Zastava következik, a sort pedig a Citroen, a Mitsubishi, a Daewoo, a Nissan, a Mazda, a Seat, az Audi, valamint a Honda zárja.

Az autóval rendelkezőket vizsgálva a TNS Modus felmérése megállapítja, hogy a gépkocsi-használat a vásárlóerőn kívül leginkább az iskolai végzettséggel függ össze. Amíg a diplomások háztartásainak 70 százaléka autózik, addig a nyolc osztályt végzettek között csupán 14 százalékos az autót használók aránya.

Átlag fölöttiek a Nyugat- és Közép Dunántúlon élő, valamint a nagyvárosi és kisvárosi háztartások autóhasználati mutatói, ellenben az észak-alföldi háztartásoknak, a fővárosiaknak és a falusiaknak az átlagosnál kevesebbszer van módjuk autóba szállni.

A jövőben is a használt autó lesz a divat

A felmérés kitér az autópiac várható alakulására is. A TNS Modus szerint a magyar háztartások 12,7 százaléka fontolgatja, hogy az elkövetkező két éven belül gépkocsit vásárol. Közülük mintegy 60 százalék venne használt, 40 százalék pedig új autót.

Az újautó-vásárlásoknál a rangsort a Suzuki és az Opel vezeti, de sokan tervezik, hogy Peugeot, Ford vagy éppen Skoda márkájú járművet szereznek be. A használt autókat tekintve az Opel, a Suzuki és a Volkswagen a legkeresettebb márka.

Az autóvásárlásoknál a legjelentősebb keresletet a felső rétegek és a fiatalabb korosztályok képezik, őket a diplomás háztartásfővel rendelkező családok követik, és átlag feletti a vásárlókedv a Nyugat-Dunántúlon élőknél is.

(MTI)

Ajánlat:

Vezess.hu

Autó
(az Üzleti Negyed rovata)

Korábban:

Növekvő forgalom az amerikai autópiacon
(2002. január 4.)

Autóipar - a trenddel szemben
(2001. november 26.)

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!