A meglepő bejelentés az utolsó epizódja annak a vitának, amely a Porsche és a frankfurti értéktőzsdét üzemeltető Deutsche Boerse között már hónapok óta zajlik, a tőzsdejegyzékben szereplő cégek negyedéves pénzügyi jelentéseinek publikálásáról.
A frankfurti értéktőzsde tavaly szeptemberben kivette a Porsche részvényeit a középvállalatok papírjait tömörítő MDAX-indexből arra hivatkozva, hogy az autógyártó nem tesz eleget az előírásoknak. Wiedeking a FAZ-nak elmondta, hogy a frankfurti helyett ezért stuttgarti értéktőzsdén szeretnék jegyzékbe vétetni a Porsche-t.
A vezérigazgató ugyanakkor elutasította azt a feltételezést, hogy az elsődleges célpont a frankfurti tőzsde DAX-indexe lenne, amit elemzők korábban lehetségesnek tartottak. A Porsche egyébként korábban fontolgatta, hogy a New York-i tőzsdén kéri jegyzékbe vételét, ahol nincs előírás a negyedévi adatok közzétételére vonatkozólag. Értesülések szerint Wiedeking múlt héten egy szingapúri konferencián azt mondta, hogy a végső döntést az év második felében hozza meg a vállalat, és a New York-i megjelenés első valószínű időpontja 2003 januárja.
A kevés nyereséges autógyártó egyike
Bár a Porsche nem tartozik a legnagyobb autógyártók közé, néhány szempontból a világ legnyereségesebb vállalatának számít az iparágon belül. A társaság idén januárban 10 százalékos profitnövekedésről számolt be a tavalyi év második feléről, szemben olyan nagy vetélytársakkal, mint például a Ford, amely a tavalyi utolsó negyedévről 5 milliárd dolláros veszteséget jelentett, és nagyarányú elbocsátásokra kényszerült.
A Porsche bejelentette, hogy nem számít a legnagyobb piacának számító Egyesült Államokban az eladások visszaesésére, sőt az idei évben legalább a tavalyi évihez hasonló mértékű profitnövekedést prognosztizál.
A német cég a január 31-ével végződő hat hónapban 23 370 autót adott el az Egyesült Államokban, és az eladások értéke 6 százalékkal - 1,83 milliárd euróra - nőtt az egy évvel korábbihoz képest.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat: