A vád szerint az AOL Time Warner Internet-szolgáltató részlege ”törvénytelenül számlázott ki, és vont le az előfizetők számla-egyenlegéről olyan, különböző árukért, és szolgáltatásokért járó összegeket, amelyeket az előfizetők meg sem rendeltek.”
A vádat a San Francisco-i kerületi bíróságra terjesztették be az előfizetők, akik szerint a legnagyobb amerikai Internet-szolgáltató azt követően szállított ki nekik könyveket, híradástechnikai eszközöket, és ágyneműt, hogy a cég weboldalán megjelent hirdetéseken a „Nem, köszönöm” linkre kattintottak.
Barry R. Himmelstein, az előfizetőket képviselő ügyvédek egyike szerint a vállalatnak meg kellene változtatni az elektronikus üzenetek érkezését jelző „Önnek üzenete érkezett” feliratot, „Önnek csomagja érkezett” feliratra. Az ügyvéd elmondta, hogy több tucat előfizető panaszolta be a szolgáltatót. A tárgyalás időpontját egyelőre nem jelölte ki a bíróság - közölte Himmelstein.
A perben csupán három felperes neve szerepel, de a vád szerint a cég több ezer előfizetőjét vezette félre. Az AOL-nek egyébként33 millió előfizetője van az Egyesült Államokban.
Nicholas Graham, az AOL szóvivője közölte, hogy az előfizetők állításai valótlanok, és a társaság határozottan megvédi érdekeit a bírósági tárgyaláson.
Az pert indító előfizetők egyike, Dawn Brisky egy 74 dollár értékű ágyneműgarnitúrát „kapott”, egy oaklandi asszonynak 171 dollárt kellett fizetnie egy meg nem rendelt CD-játszóért, egy harmadik személynek pedig 60 dollár értékben szállított a cég könyveket.
Az AOL Time Warner részvényeinek árfolyama 15 centes esést követően 23,60 dolláron zárt a hétfői kereskedési napon a New York-i értéktőzsdén.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Nem hiányzik a könyvtárából?
Mester Sándor: Multimóka - Nemzetközi cégek alulnézetből