Wolfgang Ruttenstorfer elmondta: három év alatt legalább 2 milliárd eurót fektet az OMV kőolaj- és a gázkitermelésbe, olajfinomítókba, és benzinkút-hálózata bővítésébe; a vállalat közép-kelet-európai üzemanyag-kiskereskedelmi piaci részesedését a jelenlegi 10-ről 20 százalékosra növelné.
Az új stratégiát a vezérigazgató azzal indokolta, hogy a térségben ezer lakosra annyi autó jut, mint Nyugat-Európában a hatvanas években, így a piac jelentő bővülésére lehet számítani. Hozzátette: az OMV térségbéli benzinkútjainál ugyanakkora árréssel 50 százalékkal több üzemanyagot értékesít, mint Ausztriában, ráadásul a töltőállomásoknál lévő boltok piaci szabályozása liberálisabb. Ezekből az üzletekből már Ausztriában is nagyobb bevétel származik, mint a benzinkutakból. Jelenleg az OMV 480 benzinkutat üzemeltet a térségben, ebből 114-et Magyarországon.
A társaság korábbi stratégiája - a kelet-közép-európai terjeszkedés - ugyanakkor nem volt túl sikeres: az osztrák olajcég mindössze a Mol-részvények 10 százalékát szerezte meg. Wolfgang Ruttenstorfer azonban hozzátette: az OMV új stratégiai elképzeléseitől függetlenül nem zárkózik el attól sem, hogy részesedéseket vásároljon az eladásra kínált vállalatokból.
A lengyel állami olajtáraság, a PKN Orlen 17,6 százalékának megvásárlására kiírt pályázaton az OMV a Mol riválisaként indult, és a versengésben az ősszel leköszönt lengyel kormány utolsó döntése szerint veszített. Az új kabinet - miután kizárólagos tárgyalásokat folytatott a magyar céggel, amelyek eredmény nélkül végződtek - csak áprilisban dönt a részvénycsomag eladásáról; az OMV többször bejelentette: ismét ringbe száll a részesedés megszerzéséért.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Korábban:
Áprilisig nem döntenek a PKN-rész eladásáról
(2002. január 8.)