A növekvő index arra utal, hogy a vállalatok várakozási szerint az internetes megoldások markánsabb hatással bírnak majd a jövőben, ugyanakkor a mostani helyzethez képest a cégek csak kismértékben fogják jobban kihasználni az internet nyújtotta lehetőségeket. Az internetes értékesítéshez képest az internetes beszerzésre vonatkozó várakozások viszont lényegesen kedvezőbbek.
Internet-kapcsolat megléte a vállalatoknál:
Nagyvállalatok (300 fő felett) |
97 százalékos ellátottság |
Mikrovállalatok (5-9 fő) |
71 százalékos ellátottság |
Kis- és középvállalkozások |
73 - 85 százalékos ellátottság |
/forrás: GKI-Webigen/
A várakozások változatlanul a mikro- és kisvállalkozások felzárkózását jelzik a hozzáférési arány tekintetében - a válaszolók 10-20 százaléka tartja valószínűnek, hogy előfizet a szolgáltatásra.
A jövőt illetően a csatlakozási pontok legdinamikusabb növekedése a mezőgazdaság, a vad- és erdőgazdaságban, a vendéglátás, valamint az egészségügy, szociális ellátás területén várható.
A közép- és nagyvállatok 4 százalékának van írásos internetes stratégiája, és 18 százalékuk tervezi, hogy a jövőben megfogalmazza, és írásba foglalja internetes stratégiáját. Az elektronikus kereskedelemmel a vállalatok alig 5 százaléka foglalkozott eddig komolyan.
A vállalkozások általánosságban az idei évre az informatikai kiadások dinamikus növelését irányozták elő.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Korábban:
GKI: sok a bizonytalansági tényező a növekedést illetően
(2001. november 8.)