Idén az első félévben a háztartások 4263 tonna szeletes és 2847 tonna táblás csokoládét vásároltak, összesen 5,6, illetve 3,6 milliárd forintért - áll az intézet közleményében. Mivel a kereslet az utolsó negyedévben várhatóan ugrásszerűen bővül, elképzelhető, hogy a csokoládé-piac értéke az idén meghaladja a 20 milliárd forintot a tavalyi 18,8 milliárd forint után.
Az étkezési szokásokat feltérképező első, 1989-es felmérés adatai szerint mindössze a felnőtt lakosság 42 százaléka fogyasztott különösen szívesen csokoládét, addig idén ez az arány 60 százalékosra növekedett. A fogyasztás heti gyakorisága azonban nem változott: átlagosan heti 1,2 alkalommal fogyasztunk csokoládét csakúgy, mint tizenkét évvel ezelőtt.
A nők és a férfiak aránya közel azonos a csokoládét különösen kedvelők körében, míg a fiatalok sokkal jobban szeretik a csokoládét, mint az idősek: a 15-19 évesek 81 százaléka szereti a csokoládét, de a 60 évesnél idősebbeknél ez az arány fele ekkora.
Az alacsonyabb jövedelmű háztartásokban élők az átlagosnál kevésbé, a magasabb jövedelműek viszont jobban kedvelik a csokoládét.
Az ország egyes vidékei között nincs eltérés, de településnagyság szerint már különböznek a csokoládé kedveltségét mérő adatok: a kisebb településeken élők alacsonyabb, a nagyobb településeken élők magasabb arányban kedvelik a csokoládét.
Különböző édességek kedveltsége(százalékban)
Termék |
1989 |
1997 |
2001 |
Csokoládé |
42 |
56 |
60 |
Sütemények és torták |
53 |
65 |
71 |
Kekszek és rágcsálnivalók |
48 |
58 |
63 |
Fagylalt |
45 |
55 |
56 |
Jégkrém |
Nincs adat |
51 |
51 |
(Forrás: GfK)
A háztartások csokoládé-fogyasztásának változása (százalékban)
Termék |
Mennyiségben |
Értékben |
Szeletes csokoládé |
+ 3 |
+ 7 |
Táblás csokoládé |
- 5 |
- 1 |
(Forrás: GfK)
(Üzleti Negyed)
Ajánlat: