A február egyértelmű vesztese a Volkswagen és a General Motors. A legnagyobb német autógyár eladásai 7,2 százalékkal, piaci részesedése pedig 1,1 százalékponttal, 17,6 százalékosra csökkent. A General Motors eladásai 18,4 százalékkal zuhantak, az amerikai autógyár piaci részesedése 2 százalékpontos csökkenést követően 9,2 százalékos volt. Az olasz Fiat is gyenge hónapot zárt: 16 százalékkal kevesebb autót adott el, mint egy évvel korábban, így az eladott autók 9,9 százaléka volt Fiat a korábbi 1,6 százalék után.
Csakúgy, mint az elmúlt időszakban, most is a francia autógyártók növelték számottevően forgalmukat és piaci részesedésüket: a Peugeot árbevétele 6,8 százalékkal bővült, piaci részesedése pedig 1,2 százalékponttal, 15,8 százalékosra nőtt, míg a Renault piaci részesedése 11,7 százalékosra nőtt a korábbi 10,9 százalékosról. A február nyertesei közé tartozik a Ford is: az amerikai cég eladásai 2 százalékkal növelve 10,9 százalékosra emelte piaci részesedését.
A szövetség adatai szerint a luxusautók iránti kereslet - az általános piaci trenddel ellentétesen - nőtt, így mind a BMW, mind pedig a Mercedes növelte eladásait.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Vezess.hu
(az [origo] rovata)
Korábban:
A Renault rovására növelte piaci részesedését a Peugeot Citroen
(2002. február 13.)
A BMW és a Peugeot sikeréve volt 2001
(2002. január 15.)
Nem hiányzik a könyvtárából?