Kevesebb autót vesznek Nyugat-Európában

Vágólapra másolva!
Februárban 1,4 százalékkal kevesebb új autót vettek Nyugat-Európában, mint egy évvel korábban - közölte az Európai Autógyártók Szövetségének adatai lapján a Bloomberg hírügynökség. Az adatokból kiderül: azok a márkák növelték piaci részesedésüket, melyek a közelmúltban új modelleket dobtak piacra.
Vágólapra másolva!

A február egyértelmű vesztese a Volkswagen és a General Motors. A legnagyobb német autógyár eladásai 7,2 százalékkal, piaci részesedése pedig 1,1 százalékponttal, 17,6 százalékosra csökkent. A General Motors eladásai 18,4 százalékkal zuhantak, az amerikai autógyár piaci részesedése 2 százalékpontos csökkenést követően 9,2 százalékos volt. Az olasz Fiat is gyenge hónapot zárt: 16 százalékkal kevesebb autót adott el, mint egy évvel korábban, így az eladott autók 9,9 százaléka volt Fiat a korábbi 1,6 százalék után.

Csakúgy, mint az elmúlt időszakban, most is a francia autógyártók növelték számottevően forgalmukat és piaci részesedésüket: a Peugeot árbevétele 6,8 százalékkal bővült, piaci részesedése pedig 1,2 százalékponttal, 15,8 százalékosra nőtt, míg a Renault piaci részesedése 11,7 százalékosra nőtt a korábbi 10,9 százalékosról. A február nyertesei közé tartozik a Ford is: az amerikai cég eladásai 2 százalékkal növelve 10,9 százalékosra emelte piaci részesedését.

A szövetség adatai szerint a luxusautók iránti kereslet - az általános piaci trenddel ellentétesen - nőtt, így mind a BMW, mind pedig a Mercedes növelte eladásait.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

Vezess.hu
(az [origo] rovata)

Korábban:

A Renault rovására növelte piaci részesedését a Peugeot Citroen
(2002. február 13.)

A BMW és a Peugeot sikeréve volt 2001
(2002. január 15.)

Nem hiányzik a könyvtárából?

Mester Sándor: Multimóka - Nemzetközi cégek alulnézetből

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!