A Tesco nettó bevétele 506 millió font, - 727 millió dollár - részvényenként 7,2 penny volt ebben az időszakban, az egy évvel korábbi 438 millió font után. A társaság éves profitja is 15 százalékkal emelkedett - közölte Andrew Higginson pénzügyi igazgató.
A vállalat 1998 óta az élelmiszer-forgalom csökkenésével párhuzamosan egyre több ruhaipari, illetve híradástechnikai cikket kínál áruházaiban. A Tesco az elmúlt években elsősorban a gyors ütemben fejlődő külföldi piacokon - Thaiföldön, Magyarországon és Dél-Koreában - épített nagy számban áruházakat, és szakértők szerint a közeljövőben egyre inkább ezek a piacok biztosítják a társaság nyereségének tekintélyes részét.
A Tesco külföldi egységei 61 százalékkal növelték a 2002-es pénzügyi évben a működési profitot, míg a nagy-britanniai részlegek csak 10 százalékkal járultak ehhez hozzá. A cég teljes forgalma 13 százalékkal nőtt. A szigetországi eladások 9,1 százalékkal nőttek, és 21,7 milliárd fontot tettek ki, a külföldi áruházak forgalma ezzel szemben 37 százalékkal, 4 milliárd fontra nőtt. A Tesco külföldi vállalatainak profitja 61 százalékkal nőtt tavaly, és 119 millió fontot tett ki.
A brit lánc részvényeinek árfolyama 4,25 penny-s, 1,7 százalékos esést követően 244,75penny-n zárták a keddi kereskedési napot. Az elmúlt egy évben a Tesco-papírok 4 százalékot veszítettek értékükből, míg a rivális Sainsbury Plc. Részvényeinek értéke 3,7 százalékkal nőtt.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat: