A szerdai eredményjelentés szerint a részvényenkénti veszteség 45 cent - a várt háromszorosa - volt az egy évvel korábbi 56 centes nyereség helyett. A Thomson Financial/First Call piaci adatszolgáltató előzetes Wall Street-i konszenzusa 15 centes részvényenkénti deficitet jósolt. Az egyszeri tételek nélkül számolt veszteség azonban csak 108 millió dollár - részvényenként 6 cent - volt.
Az egyszeri tételek között volt egy 708 millió dollárral elszámolt adózás utáni arculatiérték-leírása is a Fordnak, a brit Kwik-Fit szervízhálózatban végrehajtott tulajdonszerzése után. Az óriáscég bevételei az idei első három hónapban 39,857 milliárd dollárra csökkentek a tavalyi első negyedévben elért 42,446 milliárd dollárról.
A világ második autógyártójának számító Ford a vizsgált időszakban 1,678 millió járművet adott el világszerte, ami 7 százalékkal marad el az előző év hasonló időszakához képest. A Ford Motor tavaly egész évben 5,45 milliárd dolláros veszteséget termelt, s ezután több évre szóló átalakítási tervbe kezdett, azzal a meghirdetett céllal, hogy az évtized közepére évente 7 milliárd dollár adózatlan nyereséget érjen el.
Az idei első három hónap mindegyikében azonban még kétszámjegyű százalékos értékesítési visszaeséseket szenvedett el az amerikai piacon, és hagyományos Ford, valamint Lincoln-Mercury márkacsaládjainak hazai piaci részesedése az egy évvel korábbi 21,9 százalékról 19,7 százalékra csúszott vissza. A Ford részvények előző este 80 centtel 15,86 dollárra drágultak a New York-i értéktőzsdén; a szerdai eredményjelentés után a frankfurti tőzsdén forgalmazott Ford-papírok 5,45 százalékkal 18,38 euróra erősödtek, mert az egyszeri tételek nélkül számolt részvényenkénti veszteség sokkal kisebb volt a konszenzusnál.
(MTI)
Ajánlat:
vezess.hu
(az [origo] rovata)
Korábban:
A Ford Focus a legkeresettebb
(2002. március 22.)