Természetesen senki sem ugrik bele egy eleve ráfizetésesnek ígérkező vásárlásba, amihez ráadásul fél Európát is be kell járni, ezért az Üzleti Negyed utánajárt annak, hogy miért éri meg mégis sokaknak ez a módszer.
Alapítsunk off-shore céget!
A módszer nagyon egyszerű: nézzük végig, hol kínálják Európában a legkedvezőbb áron álmaink autóját, majd vegyünk néhány tízezer forintért egy off-shore céget egy erre szakosodott irodától. A kellő előkészületek után már utazhatunk is megvenni a hőn áhított autót, amelynek adótartalmát a vásárlás után rögtön visszakapjuk, lévén, hogy kivisszük az országból. Ezután jön a következő tranzakció: friss szerzeményünket "jelentős árkedvezménnyel" eladjuk a saját off-shore cégünknek, de természetesen nem újonnan hanem használtként, hiszen mire hazaér az autó, már esetenként több ezer kilométer is lehet benne. A dolog egyetlen "szépséghibája", hogy az ár megállapításánál nem lehetünk elég nagylelkűek önmagunkkal szemben, ugyanis január 1-jétől már figyelembe kell venni a módosított vámtörvényt, amely szerint ha húsz százaléknál nagyobb árkülönbség van a számlán szereplő összegen és az autó Eurotax alapján számított értéke között, akkor vizsgálatot indíthat a vámhatóság.
Becslések szerint, a fent ismertetett módszerrel mintegy 800-1000, főként felsőkategóriás gépjárművet hoznak be Magyarországra évente, amelyek többségét azonnal továbbértékesítik "0 kilométeres autóként, jelentős árkedvezménnyel" meghirdetve. Ez a szám elhanyagolhatónak tűnik a hazai eladási statisztikákat szem előtt tartva, azonban máris jelentőssé válik, ha azt vesszük alapul, hogy a szóban forgó prémiumkategóriában, mindössze egy-, kétezer autót adnak el évente a hivatalos márkakereskedők. |
Kapcsolódó jogszabályok:
A belföldi forgalom számára történő vámkezeléshez szükséges okmányok
Import esetén fizetendő vámteher "összetevői" és azok mértéke
Ajánlat:
Gépjármű ideiglenes behozatala
Autó - az Üzleti Negyed rovata