Mivel a két társaság az előállítási költség alatti áron kínált termékeket, szakértők szerint az akció egyedül az Electro World-nek mintegy 300 millió forintos veszteséget okozott. Sebestyén Péter, az áruház ügyvezető igazgatója a Világgazdaságnak elmondta, hogy a nyitáskor képzett árakat nem tartja a cég, de néhány árucikket a jövőben is megpróbálnak az átlagnál némileg olcsóbban adni.
Mauer Andor, a Media Markt ügyvezetője szerint a februári nyomott árakkal a cég magyarországi jelenlétének 5 éves évfordulóját akarták megünnepelni. Szakértők szerint egyébként újabb árháború alakulhat ki a jövő héten, amikor a cég egy újabb üzletét nyitja meg Budapesten.
Az Electro World és a Media Markt akciói nem rengették meg a versenytársak piaci helyzetét, sőt Korpás Béla, a Herta Kereskedelmi Kft. ügyvezetője szerint cége forgalma még növekedett is ebben az időszakban. Az ügyvezető egyébként úgy véli, hogy a műszakicikk-piaci torta újraszelése zajlik jelenleg Magyarországon, amely mintául szolgálhat a két cég kelet-európai, például lengyelországi piacszerzési akcióihoz.
A Keravill részéről Buzogány Péter ügyvezető a Világgazdaságnak úgy nyilatkozott, hogy cége nem vesz részt az árháborúban, mert megítélésük szerint az megtéveszti a fogyasztót, inkább különböző kedvezményekkel próbálják elcsábítani a vásárlókat.
A Murányi Kereskedőház Plaza Kft. cégvezetője, Korona Zoltán szerint a cég budaörsi és soroksári Tesco-ban lévő boltjainak bezárása nem áll összefüggésben az Electro World piacra lépésével, mert a lépésről még korábban döntöttek.
(Üzleti Negyed)
Korábban:
A gyártóknak nem tetszik a budaörsi cirkusz
(2002. február 21.)
Nem hiányzik a könyvtárából?
Mester Sándor: Multimóka - Nemzetközi cégek alulnézetből