A fogyasztói elektronikus kereskedelem tavaly 40 százalékkal bővült 2000-hez képest. Az idei év első negyedévének forgalma a tavaly karácsony előtti időszakhoz hasonlóan alakult, ami alátámasztja a 2002. évi optimista prognózist.
A november 18-tól december 24-ig terjedő periódus forgalma tavaly 390 millió forintot tett ki. A tavalyi éves forgalom 35-35 százaléka szórakoztató elektronikai termékek és személyi számítógépek, 15-15 százaléka könyv-, valamint élelmiszer-eladásokból származott - jegyezte meg a szekember.
A forgalom növekedésének fő gátjaként az internetezők elektronikus vásárlások iránt tanúsított bizalmatlanságát említette. Az elnökségi tag kifejtette: ennek leküzdése érdekében az IVSZ az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesülettel (OFE) karöltve egy olyan önkéntes társulás megszervezésére vállalkozott, amelyhez a fogyasztói E-kereskedelemmel foglalkozó cégek meghatározott, fogyasztóbarát feltételek betartása esetén csatlakozhatnak.
Az ajánlás feltételeinek vállalása egyelőre csak egy fogyasztói érdekek figyelembevételére irányuló szándékot fejez ki, ám az a későbbiekben akár - egy auditációs rendszer kiépítését követően - garanciává is fejlődhet.
Az ajánláshoz eddig az elektronikus kiskereskedelem forgalmának 60 százalékát bonyolító 28 cég csatlakozott, amelyek vállalásukat egy speciális jelzés feltüntetésével bizonyítják honlapjukon - mutatott rá Szekfű.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
Növekvő várakozások az online értékesítésben
(2001. június 6.)
Online vásárlási szokások
(2001. május 23.)