Noha az Orbán-kormány még 1999-ben határozatot hozott arról, hogy 2002-ben fizetni kell majd az M7-esen autózóknak, ám azt vissza is vonta, mivel a felújítás kezdése igencsak elhúzódott. A fizetés bevezetését éppen ezért csak 2003-tól tervezték.
Most viszont a gazdasági és közlekedési tárca "megfontolás tárgyává teszi" - kaptuk a választ a minisztérium sajtótitkárságáról -, hogy legyen-e egyáltalán sztrádadíj. Az átállást ugyanis technikailag jól elő kell készíteni, mondták.
A sztrádaépítő konzorcium viszont egyértelműen számít arra, hogy - mivel már korábban megkezdte a tárgyalásokat a Nemzeti Autópálya (NA) Rt.-vel az M7-es autópálya továbbépítéséről - lesz esélyük a további munkáknál. Tímár Gyulától, a Vegyépszer vezérigazgatójától tudjuk, hogy újabb húsz kilométeres szakasz kivitelezésére jelentkeztek.
Az természetesen ma még nyitott kérdés, hogy az rt. vezetése folytatja vagy új alapokra helyezi majd a tárgyalásokat.
A Magyar Autópálya-építő Konzorcium ajánlata az M7-es autópálya 125-ös kilométerétől kezdődően a 145-ös szelvényig tart. Ezen belül vannak olyan szakaszok, ahol az ajánlataikat az rt. már el is fogadta, ám még szerződést nem kötöttek.
Az M7-es bal pályáján a 17-es és a 110-es kilométer között jelenleg folyó kivitelezési munkák jól haladnak - mondta a vezérigazgató lapunknak, a normál ütemterv szerint adják át az újabb és újabb szakaszokat a forgalomnak, s ezzel egy időben természetesen újabbakat le is zárnak. Tímár ígéri, november 30-án, a szerződésnek megfelelően, átadják az M7-est az autósoknak, akik talán nemcsak egy, de több hónapig is biztosan gurulhatnak a sztrádán fizetés nélkül.
A matricák egyébként nem sokkal népszerűbbek, mint tavaly. A múlt évben az Állami Autópálya-kezelő (ÁAK) Rt.-nél például a matricaeladásból 10,3 milliárd forint bevétel keletkezett. Az idén is a tavalyihoz hasonló a bevétel nagysága. Az év első négy hónapjában az éves matricák forgalma 15 százalékkal nőtt (115 ezer darabot árultak), a havi matricákból viszont 12 százalékkal többet adtak el (114 ezret), mint a tavalyi év hasonló időszakában.
A heti (9 napos) matricákból közel azonos darabszám fogyott. A matricák több mint felét a viszonteladók (töltőállomások) értékesítették, az előző évhez képest nőtt az ÁAK Rt. saját (ügyfélszolgálati irodák, le- és felhajtóágak értékesítési pontjai) forgalma.
(Magyar Hírlap)
Korábban:
Tavaszra befejezik az M7-es sztráda bővítését
(2002. január 16.)
Nem késik az M7-es felújítása
(2001. július 3.)
Nem hiányzik a könyvtárából?