Mecséri Ildikó, az eBolt marketingvezetőjének az Üzleti Negyednek elmondta, hogy elsősorban a mobil és az ablakba szerelhető modellek iránt nőtt meg náluk a kereslet, szemben a tavalyi év tendenciájával, amikor a split típusú klímákat választották gyakrabban. Az árkategóriát tekintve a 150 ezer forint körül mozgó klímák bizonyultak a legnépszerűbbnek.
A Herta Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója, Korpás Béla ugyancsak ugrásszerű növekedésről számolt be klímakereslet terén, ugyanis csak az elmúlt hét végén közel 100 klímaberendezést és majdnem 600 ventilátort értékesíttek szemben a korábbi 5-10 darabos eladási átlaggal. Az ügyvezető ugyanakkor sajnálatosnak nevezte, hogy a hazai klímavásárlási szándék ennyire függ az időjárástól, ugyanis ez igencsak kockázatossá teszi a forgalmazást: ha elmarad a hőség, akkor az importőrök nyakán maradhat a készlet.
A kereskedők szerencséjére idén másként alakult a helyzet, ugyanis a Herta a saját importjából származó éves, mintegy 1000 darabos importkészletét gyakorlatilag már eladta, és Korpás tudomása szerint a többi importőr is túladott a készletei jelentős részén.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat: